    From: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i abonament RTV
    Date: Mon, 17 Mar 2003 23:09:10 +0100
    Sender: 6...@p...onet.pl@vc175.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Co ?
    >
    > Ja płacę na konto podane mi przez panią z okienka, i żadnego zwrotu nie
    > dostałem. Czy pan(i) rzecznik był(A) łaskaw(a) podać ci podstawę prawną
    > niemożności opłacania przelewem ?
    > KJ
    > PS w tym co dalej wysłałeś nie zauważyłem.

    Pani z PP powołuje się na to, że przelewem można płacić tylko z banków które
    podpisały z PP stosowną umowę tu cytat z Pani Rzecznik ....Informacje na ten
    temat znajdzie Pan pod adresem:
    http://www.poczta-polska.pl/aktualnosci/index.html#1
    5 mBank nie zwrócił się
    do Poczty Polskiej aby podpisać swego rodzaju umowę, na mocy której - będąc
    klientem tego banku - mógłby Pan zlecić opłacanie Pańskiego abonamentu
    RTV........koniec cytatu.

    To taka powielaczowa podstawa prawna ale PP coś takiego sobie ustaliło. Może
    skoro ucieka im prowizja od wpłaty w okienku -a jest to ok 10% wartości
    miesięcznej wpłaty, w tych umowach z bankami, które zwrócą się z uprzejmą
    prośbą do PP o zgodę dla swoich klientów, zawarte są jakieś prowizje dla PP
    ???

    Coś w tej sprawie jest zakręcone skoro na stronie KRRiT /info o opłatach
    abonamentowych/ jest napisane to co Pani Rzecznik pisała
    cytuję.....Wnoszenie opłat abonamentowych rtv.

    Płatności związane z opłatami abonamentowymi rtv reguluje się za pomocą
    książeczki radiofonicznej w placówkach Poczty Polskiej właściwych dla
    miejsca zamieszkania lub siedziby firmy (instytucji), w okienku
    WPŁATY/WYPŁATY.

    W celu ułatwienia wnoszenia opłat abonamentowych Poczta Polska
    zawarła z niektórymi bankami umowy na ich pobieranie. Pobrane przez bank
    opłaty za abonament rtv przekazywane są następnie na rachunek bankowy
    placówki Poczty Polskiej właściwej dla miejsca zamieszkania abonenta lub
    siedziby firmy. Aby wnieść opłatę abonamentową w banku, a nie na poczcie
    należy znać numer rachunku bankowego właściwej placówki Poczty Polskiej. Na
    przelewie należy podać: imię i nazwisko lub nazwę firmy, dokładny adres,
    numer książeczki radiofonicznej oraz okres, za jaki reguluje się płatności.
    .....koniec cytatu

    Pozdrawiam
    BogdanK