  • Data: 2020-05-26 19:00:24
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, May 26, 2020 at 7:02:46 PM UTC+4, J.F. wrote:
    > Ja tam mam jakies przeczucie, ze nie jestesmy jedyni w tych wysokich
    > prowizjach.
    >
    > W koncu po co by wprowadzali to DCC - zeby lokalne banki mogly złupic
    > turystów ?
    >
    > najlepsza karta pod tym wzgledem jest ... sza, bo sie dowiedza i
    > "naprawia".
    >
    > Albo juz wiedza, tylko czekaja na dogodny moment zmiany cennika :-(
    >
    > J.

    Czy jesteśmy jedyni czy nie to nie wiem, jednak posiadając karty, zarówno debetowe
    jak i kredytowe, z rożnych banków na świecie, z krajów w których walutą nie jest ani
    EUR ani USD, w żadnym przypadku nie spotkałem się aby ta prowizja była wyższa niż 3%.
    Tak jak piałem zwykle jest to 2% banku + 1% organizacji płatniczej. Oczywiście
    wyjątkiem jest Amex, który ma 3% sam dla siebie, bo jest zarówno bankiem jak i
    organizacją płatniczą. W ogóle coś takiego jak przeliczanie transakcji MC/Visa po
    kursach banku nie jest mi, ani bankom w wielu krajach, znane i stosowane.

    Co do Alior Kantor, przecież było gorzej i bodajże w ub. roku usprawnili. Po pierwsze
    3 karty USD, GBP, EUR i domyślny przelicznik via USD, wyleciały na rzecz 1 karty EUR
    i domyślnego przelicznika MC via EUR. W dodatku zlikwidowana zostaje opłata 15pln za
    wydanie karty. Do tej pory i tak karta była darmowa, jeśli wykonało się chociaż 1
    transakcję w ciągu 6 miesięcy od jej wydania.

    Według mnie karta Alior Kantor jest bezkonkurencyjna, gdyż ma najmniej pułapek. W
    zasadzie poza DCC nie znam żadnej pułapki. Ostatnio nawet zwrot na kartę w walucie
    nieobsługiwanej przez AK, został zwrócony na rachunek EUR po bardzo korzystnym
    kursie. Moje doświadczenia ze zwrotami na AK jak były 3 karty i zwroty przeliczane
    po kursach banku, były oczywiście dużo mniej fajne. Jak dodadzą blokadę DCC to będzie
    bajka.