  • Data: 2020-05-26 19:45:06
    Temat: Re: mBank - opcja wyłączenia transakcji DCC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stiwi" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Tuesday, May 26, 2020 at 7:02:46 PM UTC+4, J.F. wrote:

    >Czy jesteśmy jedyni czy nie to nie wiem, jednak posiadając karty,
    >zarówno debetowe jak i kredytowe, z rożnych banków na świecie, z
    >krajów w których walutą nie jest ani EUR ani USD, w żadnym przypadku
    >nie spotkałem się aby ta prowizja była wyższa niż 3%.
    >Tak jak pisałem zwykle jest to 2% banku + 1% organizacji płatniczej.

    o jakim 1% organizacji mowa ? Masz to gdzies na wyciagu, czy wyliczasz
    ze spreadu kursow ?

    >W ogóle coś takiego jak przeliczanie transakcji MC/Visa po kursach
    >banku nie jest mi, ani bankom w wielu krajach, znane i stosowane.

    Nie wiem jak tam na swiecie, ale przed paru laty po jakims kursie bank
    przeciez przeliczal.
    Bank chyba, a nie organizacja.

    A potem nastapila zmiana, Visa/MC mialy przeliczac, po bardzo
    przyzwoitym kursie zreszta,
    tylko u nas albo wzrosla prowizja za przewalutowanie, albo bank jednak
    stosowal swoj kurs, plus stara prowizja.

    Swoja droga - jakie przewalutowanie, jesli teraz rzekomo Visa/MC
    przeliczaja ?

    Wiec cos mi sie wydaje, ze to dziala jakos inaczej, niz nam sie
    wydaje.
    A przeciez sporo naszych bankow jest zagranicznych - i co, u nas
    specjalne reguły wprowadzili ?

    A tak czytam, ze DCC sie zaczelo w 1996, ale na poczatku pewnie
    niesmialo.
    Czyzby juz wtedy bylo myslenie "po co zagraniczny bank ma zarobic,
    lepiej my" ?
    Czy "moze klient sie nie zorientuje" ?

    J.