  • Data: 2007-06-15 07:44:46
    Temat: Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    On 14 Cze, 16:55, jakub2000 <jakubola_usun@usun_wb.onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Mam następny problem z przelewem przychodzącym z zagranicy (z Holandii).
    > Jak informuje mnie klient, dokonał przelewu 4 czerwca. Mineło 10 dni.

    To jeszcze nie jest tragedia. Proponuję zapoznać się z ilością dni,
    którą bank ma na przelanie pieniędzy.
    Ja często dostaję przelewy do Multibanku z UK i Niemiec. Czasem trwa
    to 3-4 dni a najdłuzej trwało 2 tygodnie.
    Bank z tego co pamiętam ma 2 a czasem nawet 3 tygodnie na przekazanie
    pieniędzy. Dopiero po tym terminie można się martwić.

    Pisanie reklamacji do MBanku nic nie da, odpowiedzą że księgują to co
    do nich przychodzi. A skoro nic nie przyszło...

    Czasem aby przyspieszyć przelew trzeba podać masę przydatnych
    identyfikatorów (SWIFT, IBAN czy jak to się tam nazywa).

    Przelew z zagranicy potrafi iść przez kilka banków i to właśnie tą
    drogę trzeba sprawdzić. Może to zrobić jedynie Twój klient, płacąc
    bankowi za dokonanie sprawdzenia trasy przepływu pieniędzy. Będziesz
    miał wtedy czarno na białym gdzie pieniądze był i gdzie poszły. Ale to
    kosztuje i będzie trochę trwało.

    Proponuję też aby klient upewnił się, że bank wysłał odpowiedni
    przelew. W UK miałem ten problem, że w banku klienta po miesiącu!
    zorientowali się, że wpisali zły numer konta. Przeprosili a ja przez
    miesiąc nie miałem pieniędzy.

    Następnym razem proponuję MoneyBookers lub PayPal.

    Pozdrawiam
    Dawid