  • Data: 2008-02-07 23:33:42
    Temat: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 16:00:38 +0100, Karol S napisał(a):

    > bezpieczeństwo, a co tylko sprawia wrażenie że wzmacnia. Mbank ma w
    > miarę optymalnie wyśrodkowane niewygodę i bezpieczeństwo. A w takim np.
    > Millenium są dwa stałe hasła (tylko cyfry), jedno do logowania, drugie
    > do potwierdzania przelewów, a jeszcze czasem żądają dwóch cyfr peselu.
    > Ani to wygodne, ani bezpieczne.

    Wiem że są banki gorsze od mBanku :) - choć chyba "najlepszy" był stary
    citibank...

    > Maskowane hasła powodują u mnie duży wysiłek intelektualny przy
    > liczeniu, który znak mojego hasła jest na której pozycji. A jeśli na
    > moim komputerze byłby keylogger, to i tak po kilku logowaniach miałby
    > kompletne hasło. A więc maskowanie haseł to niewielki zysk na
    > bezpieczeństwie, a spora niewygoda.

    Logowanie się przeprowadza nie tak często - i jeśli tylko hasło nie ma 60
    znaków to jego maskowanie raczej nie powinno być problemem ;) Ale już przy
    20-znakowym haśle jego maskowanie wymagałoby logowania klawiszy przez
    dłuższy czas - dodatkowo taki keylogger musiałby "czytać" stronę mBanku
    i sprawdzać o które znaki pyta keylogger

    > Korzystanie z jakiegokolwiek banku na niepewnym komputerze (np kafejka)
    > to proszenie się o kłopoty.

    Przy dobrze zabezpieczonym koncie, kłopoty mogą polegać wyłącznie na tym że
    jakiś zbir obejrzy zza pleców ofiary saldo konta a potem poprosi o przelanie
    dobrowolnej daniny.

    > Nigdy nie podejmuję takiego niepotrzebnego
    > ryzyka. (No dobra, raz musiałem, ale to było zaplanowane i zaraz potem
    > zmieniłem hasło.) Sprawdzony i pewny komputer to podstawa bezpieczeństwa.

    Uzależnianie bezpieczeństwa pieniędzy klienta od "szczelności" komputera to
    dosyć ryzykowne posunięcie. Najbezpieczniejsze są rozwiązania, które
    angażują coś oprócz maszy - kody jednorazowe, kody SMS, tokeny.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004