  • Data: 2008-02-10 20:24:28
    Temat: Re: mBank rezygnuje z opłat za przelewy!
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 09 Feb 2008 20:57:55 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Jak dla kogo.

    Tak, wiem że można określić rozwiązania sprzętowe jako te, które realizują
    jakieś zadania bez udziału procesora komputera... Tylko że równie dobrze
    może się to odnosić do przetwarzania cyfr na dźwięki w przetworniku D/A czy
    do przenoszenia danych na odpowiednio namagnesowane talerze dysku twardego.
    A jeśli firmware dysku nie tylko zapisuje dane na talerzach ale również je
    po drodze szyfruje załadowanym kluczem DES3 - czy wiele się to różni od
    sytuacji gdy robi to za niego sterownik do dysku w systemie operacyjnym
    komputera?

    > Jak np.?

    Jak np. zapisanie danych na dysk.

    > Takich jak np.?

    Jak np. stworzenie klucza zabezpieczającego program, który to klucz nie
    tylko będzie pozwalał programowi zweryfikować czy jest legalny ale też
    będzie najnormalniej w świecie przeprowadzał niektóre istotne operacje.

    > A wynika to z...?

    Z tego, że prościej analizować poszczególne moduły o ustalonym interfejsie
    które wykonują podstawowe czynności. Po co program obsługujący bankomat ma
    się bawić w pobieranie skanów banknotów (w dodatku kilku skanów na banknot,
    np. w różnych oświetleniach albo testujących metaloway pasek) i sprawdzanie
    czy są autentyczne, skoro dużo szybciej wykona to program zaszyty w module
    liczącym banknoty? Przecież on też musi te bankoty policzyć i
    sklasyfikować...

    > Ryzyko jest 100% w przypadku kogos, kto wie co robi i (jednoczesnie)
    > chce to zrobic. Ale takich osob jest bardzo malo, potencjalne straty
    > sa niewielkie (domyslam sie ze bank nie umozliwi wplacenia np. 10 mln
    > w falszywkach i nastepnie wyplaty tych 10 mln.).

    No właśnie, wykalkulowali sobie jakie jest ryzyko - i widocznie
    prawdopodobieństwo takiego naciągnięcia banku by go to zabolało jest
    minimalne, albo ew. wpadka będzie mniej bolesna niż straceni potencjalni
    klienci "bo nie ma jak wpłacić gotówki".

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004