  • Data: 2007-03-09 09:13:39
    Temat: Re: mBank - uwaga na przelewy z zagranicy
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jakub2000 <jakubola_usun@usun_wb.onet.pl> napisał(a):

    > Możesz się nabijać mnie to nie boli :)

    To dobrze, boe nie chcialem ci specjalnie dokuczyc

    > Instrukcja na stronach mBanku nie sa "Najczęstszymi pytaniami i
    > odpowiedziami" a tylko "Pytaniami i odpowiedziami". Po za tym ta
    > instrukcja dotyczy wszystkich typów kont. Czytając strony mBanku nie
    > wynika, że te instrukcje mają zastosowanie tylko do osób fizycznych dla
    > kont osobistych.

    Niewatpliwie brakuje (o ile brakuje - nie sprawdzalem, przyjmuję twoje info
    na wiare) na stronach mbanku opisu przelewu MN na rzecz firmy.
    Ale skoro brakuje to TY powinienes sie dopytac, a tego nie zrobiles.
    ZAWSZE w polu odbiorca podaje sie dane odbiorcy, równiez w przelewach
    krajowych. Przelewy krajowe podlegaja mniejszej kontroli z zalozenia
    (regulamin - wystarczy numer konta) dlatego nikt nie odrzuca (co nie znaczy
    ze kiedys nie odrzuci) przelewu do twojej firmy jesli bedzie zaadresowany
    na nawisko.
    Ale przelewy miedzynarodowe sa sprawdzane DOKLADNIE i MUSI SIE WSZYSTKO
    ZGADZAC.
    Zapewne mBank ma jakies odwolanie do SWIFTu i jego regulaminu gdzie bys
    wszystko wyczytal gdybys tylko zachowal minimum ostroznosci.
    A tak sam sie przekonales, ze nauka kosztuje...

    > Na marginesie jestem osobą fizyczną prowadząca
    > działalność gospodarczą.

    czyli (podobnie jak ja) jestes jednym z milionow nieszczesników ktorych
    tffurcy naszego prawa konsekwentnie pomijaja przy tworzeniu przepisow. Potem
    jest iles tam niejasnosci i kupa interpretacji. Samo zycie..

    > Nadal uważam, że wprowadzono mnie w błąd.

    A ja caly czas uwazam ze brak informacji to nie to samo co bledna informacja.
    W FAQ banku NIE BYLO przykladu gdy odbiorca jest firma.
    To TY nie dopytales "co w takim przypadku?"

    > Cała ta sytuacja powstała z
    > winy mBanku i bezmyślności osoby,

    bezmyslnosc byla twoja

    > która nie zaksięgowała, nie przyjęła
    > tego przelewu.

    Zapewne nie przyjela bo miala JASNA INSTRUKCJE ze sie musi WSZYSTKO zgadzac.

    > Po za tym przelewy na obszarze kraju sa przyjmowane mimo, Ĺźe nazwa
    > posiadacza odbiega od szablonu. Taki brak konsekwencji jest dziwny.

    Powyzsza wypowiedz udowadnia, ze nie wiesz o czym piszesz.
    INNY jest regulamin przelewow krajowych a inny miedzynarodowych.
    To nie brak konsekwencji tylko rozne regulaminy

    > Złożyłem reklamację, napisałem pismo, dzwoniłem do mBanku.
    > Zobaczymy co z tego wyniknie.

    daj znac co dalej...
    aha, i nie cytuj calego postu poprzednika...

    slawek