  • Data: 2011-07-13 12:23:16
    Temat: Re: mBank - zmiana opłat i prowizji od 15 lipca
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e1d8a5f$0$2453$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Skąd taki pomysł? To musiałoby być zapisane tak: "opłata jest pobierana
    > jeżeli nie zajdzie żaden z przypadków: a)użytkownik ma włączoną usługę, b)
    > uzytkownik wykonał ruch za 100zł".

    > Oczywiście że taką. Dlaczego miałbym rozważać ~(q || r) , skoro słownie
    > jest zapisane (~q || ~r ) ?

    Żywy język to co innego niż reguły interpretacji z wykładów z logiki
    (zresztą wprowadzane czysto umownie, a do tego czasami różne w różnych
    źródłach) i nie ma się co takimi regułkami nadmiernie epatować.

    Ja po prostu wiem, co autor usiłował przekazać taką konstrukcją zdania.
    Gdyby usiłował przekazać, to co Ty uważasz za słuszne, konstrukcja zdania
    byłaby inna (np. pojawiłoby się słowo równocześnie albo podobne). Naturalnie
    w najmniejszym stopniu mi nie przeszkadza, że ktoś uważa, iż intencje autora
    były inne albo że to ukartowany spisek mający na celu skasowanie za 3 lata
    wszystkich po 2 złote za każdy miesiąc. :D