  • Data: 2011-07-13 12:49:22
    Temat: Re: mBank - zmiana opłat i prowizji od 15 lipca
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:ivk15u$hkt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Żywy język to co innego niż reguły interpretacji z wykładów z logiki
    > (zresztą wprowadzane czysto umownie, a do tego czasami różne w różnych
    > źródłach) i nie ma się co takimi regułkami nadmiernie epatować.
    >
    > Ja po prostu wiem, co autor usiłował przekazać taką konstrukcją zdania.
    > Gdyby usiłował przekazać, to co Ty uważasz za słuszne, konstrukcja zdania
    > byłaby inna (np. pojawiłoby się słowo równocześnie albo podobne).
    > Naturalnie w najmniejszym stopniu mi nie przeszkadza, że ktoś uważa, iż
    > intencje autora były inne albo że to ukartowany spisek mający na celu
> [...]
    Co chciał przekazać to jedno, a co przekazał to drugie.
    Język potoczny nie odbiega tu od matematyki.
    Załóżmy, że wyrobiłem 100zł, ale nie wykupiłem bankomatów.
    No i czytam to zdanie:
    Zapłacę 2zł jeśli:
    nie wyrobiłem 100 zł - nie grozi mi,
    lub
    nie wykupiłem bankomatów - no fakt - nie wykupiłem więc zapłacę.
    Tego się nie da inaczej zrozumieć, nawet jak się bardzo chce.
    Jedynie można (opierając się na wcześniejszych informacjach) podejrzewać, że
    to pomyłka.
    Ale gdyby tych wcześniejszych informacji nie było to i wątpliwości by nie
    było - nie zapłacą tylko ci, co wyrobią 100zł i wykupią bankomaty, czyli
    każdy zapłaci 2 lub 5zł.
    P.G.