eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank znowu podnosi ciśnienieRe: mBank znowu podnosi ciśnienie
  • X-Received: by 10.157.46.178 with SMTP id w47mr1236984ota.12.1494240411942; Mon, 08
    May 2017 03:46:51 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.46.178 with SMTP id w47mr1236984ota.12.1494240411942; Mon, 08
    May 2017 03:46:51 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gig
    anews.com!t26no337969qtg.1!news-out.google.com!v18ni1810ita.0!nntp.google.com!c
    26no1402935itd.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 8 May 2017 03:46:51 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <oephsg$26s$1@gioia.aioe.org>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.8;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.8
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <oephsg$26s$1@gioia.aioe.org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: mBank znowu podnosi ciśnienie
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Mon, 08 May 2017 10:46:51 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 52
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:630676
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 12:39:15 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
    > s...@g...com wrote:
    >
    > [...]
    >
    > >
    > > Po zalogowaniu sie okazalo sie ze nie moge zrobic kolejnego przelewu bo
    > > konto zablokowane a lista haseł jednorazowych usunieta (była wykorzystana
    > > w połowie).
    > >
    >
    > [...]
    >
    > Generalnie spójrz proszę na całą sytuację w taki sposób: bank ma jakieś
    > rozwiązanie, które podejmuje decyzję odnośnie tego czy logowanie jest
    > fraudowe czy nie. Ten system bankowy nie jest doskonały i generuje pewną
    > liczbę false positives - tak jak u Ciebie - nie miałeś prawdopodobnie
    > wirusa, ale system podjął decyzję że miałeś i doszło to blokady.
    >
    > No i tak - wyobraź sobie, że na 1000 przypadków gdy system podejmuje decyzję
    > pozytywną (wykrywa wirusa) 980 to są true positive (prawidłowe działanie
    > systemu) a 20 to są false positive (wszczyna alarm mimo że nie masz wirusa).
    > Przy czym każde z true positives oznacza stratę dla jakiegoś klienta w
    > wysokości od 3.000 do 50.000 złotych.
    >
    > Teraz rozumiesz dlaczego czasami się zdarzają false positives i jest to
    > akceptowalne?
    >
    >
    Ja to rozumiem, zauważ że nigdzie nie narzekam że mnie to spotkało bo wiem dlaczego
    te systemy istnieją i jak działają oraz to ze falsepositivy to ich specyfika i zawsze
    będą sie pojawiać.

    Mnie smuci to ze mbank nie powie mi co spowodowało blokade (powiedzieli ze wirus ale
    mówia to wszystkim). Ja wiem dlaczego mi nie powie (zeby złoczyńcy nie wiedzieli jak
    lepiej udawać grzecznego klienta).

    Ale nadal mi smutno bo wirusa nie mialem komputer czysty i nie wiem czy niebawem
    znowu mi dostepu nie zablokują...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1