eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni, ale admini zawieszą jego konto"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: b...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mądrości pewnej allegrowiczki: "konsument ma prawo do zwrotu w10 dni,
    ale admini zawieszą jego konto"
    Date: Tue, 04 Jan 2011 19:31:49 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 25
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    References: <ifvlv0$4rp$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1294165910 11297 213.180.130.18 (4 Jan 2011 18:31:50 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 18:31:50 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 91.94.181.75, 10.174.28.61
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 Firefox/3.6.13
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:543883
    [ ukryj nagłówki ]

    > Z prawnego punktu widzenia taki regulamin jest bez sensu,

    nie wiem, czy to zasługa kolegi czy innych dyskutantow ale
    zapisy uległy zmianie "na korzyść" kupujących, cytuję:
    ====
    Zgodnie z art.2 i art.9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. "o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny" (Dz.U. Nr 22/2000r. poz.271) konsument ma prawo odstąpienia w
    ciągu 10 dni od umowy zawartej na odległość, ale:
    1) prawo "zwrotu w10dni" nie przysługuje wszystkim nabywcom, ale tylko
    konsumentom i tylko pod warunkiem zakupu w formie "kup teraz" (NIE aukcji rosnącej)
    2) konsument musi w ciągu ustawowych 10 dni na swój koszt odesłać kartę SIM
    listem poleconym lub dokonać zwrotnego przelewu sms na nr 798478951,
    3) konsumentowi przysługuje zwrot wyłącznie ceny towaru. Nie są zwracane koszty
    przesyłki, ani poniesione przez sprzedawcę ani poniesione przez nabywcę,
    4) sprzedawca nie musi odbierać przesyłek pobraniowych ani przy reklamacji ani
    przy "zwrocie w 10 dni", więc: NIE przerzucisz kosztu na sprzedawcę,
    5) na zwrot ceny towaru mam 14dni od pokwitowania zwróconego towaru na poczcie:
    gdy list odbiorę w14tym dniu, realny zwrot forsy 30dni od wysyłki zwrotnej
    6) ewentualne wątpliwości co do powyższych informacji, rozwieje miejscowy
    rzecznik praw konsumentów (telefonu szukaj w wyszukiwarce www.google.pl).
    ====

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1