    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: maly klopot
    Date: Mon, 20 Oct 2008 19:15:15 +0200

    "miron" <m...@m...pl> writes:

    > moja znajoma jest kasjerka w banku dokonala przelewu na kwote okolo
    > 150 zl( byla to splata zadluzenia karty kredytowej) niestety okazalo
    > sie ze popelnila blad i pieniadze poszly na inne konto. wszystko
    > zostalo juz wyjasnione i zalatwione pieniadze wrocily itd. trawalo to
    > klika dni, niestety klient chce podac bank do sadu za to ze pieniadze
    > za splate karty kredytowej doszly za pozno i jego bank wciagnal go na
    > liste nierzetelnych klientow

    Niech w przyszlosci znajoma uwazniej przepisuje numery kont, a jesli
    dobrze rozumiem sytuacje to ten klient musi byc jakis chory - poniosl
    koszty (nie wiem kiedy nastapila pomylka i jak dlugo to trwalo) rzedu
    moze kilkudziesieciu zlotych (wliczajac taksowki, ktorymi jezdzil do
    banku wyjasniac sprawe), moze to jakis "emeryt" ktory wszystkim cale
    zycie zazdrosci i nagle uwierzyl, ze bank mu da dziesiatki tysiecy
    odszkodowania za nie wiadomo co?

    Kodeks cywilny okresla wysokosc odszkodowania dosc precyzyjnie, na
    miejscu banku pokrylbym po prostu rzeczywiste straty klienta (to
    akurat pewnie minimalnie wieksza suma, ale co za roznica), a jesli
    klient ma ochote, to niech sobie podaje bank do sądu - tylko niech
    najpierw sprawdzi, ktory to bank go "wciagnal" na ta liste, i zeby nie
    bylo, ze nie wyczerpal wczesniej postepowania reklamacyjnego. No
    i moze niech tez sprawdzi czy sąd mu to wszystko zalatwi gratis :-)

    > mam pytanie czy moja znajoma moze miec z tego tytulu jakies klopoty?

    Ja bym ja obciazyl naleznymi klientowi odsetkami (~ 5 zl albo cos
    podobnego), bo rozumiem ze ludzie popelniaja bledy, ale jak to bedzie
    naprawde to nikt nie wie.
    --
    Krzysztof Halasa