eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
  • Data: 2020-12-28 11:15:41
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-12-27, Zdzichu500 <n...@n...org> wrote:

    [...]

> [...]
    -y-o-skierowaniu-na-kwarantanne-domowa/
    -androida-korzystaly-z-sensorow-ruchu-by-sie-ukryc/
    i-10-000-pln-milosnikowi-kryptowalut-ciekawy-atak-na
    -klientow-posiadajacych-mobilne-aplikacje-polskich-b
    ankow/

> [...]
    > zabezpieczeń w systemie i wycieku danych z aplikacji bankowych. Za to
    > podstawiają przestępcy fałszywą stronę do logowania co widnieje pod 3
    > linkiem:
    > "Wariant opisany przez ESET po wykryciu aplikacji banku X wyświetlał
    > fałszywe powiadomienia, rzekomo od banku X i podstawiał własną, fałszywą
    > stronę logowania do tego banku"
    > Co ciekawe pod 2 linkiem opisują trojana który robił zrzuty ekranu a do
    > tego jest osobne uprawnienie dla aplikacji. A nie jest to codzienne
    > uprawnienie bo nie przypominam sobie by kiedykolwiek któraś z aplikacji

    Pamiętaj że starsze androidy nie prosiły o pozwolenie popupep, tylko
    miałeś info przy instalacji. Sam pamiętam aplikację latarka, która
    chciała wszystkie możliwe uprawnienia :-)

    Przy czym nja oczywiście uważam, że zarówno iOS jak i Android są o wiele
    bezpieczniejsze niż taki Windows, ale porównując to Android jest trochę
    zbyt otwarty, przez co łatwiej wcisnąć użytkownikowi socjotechniką coś
    szkodliwego.

    > W sklepie dla iOS jest oczywiście mniej śmieci. Można (przynajmniej
    > teoretycznie) także instalować aplikacje spoza sklepu. Chociaż nie jest
    > to tak łatwe. Tak jest dystrybuowany emulator starych konsol bo nie
    > spełnia regulaminu sklepu więc w sklepie znaleźć się nie może:
    > https://applemobile.pl/uruchomic-emulator-psp-ios-be
    z-jailbreak/
    > Chociaż nie jest to oczywiście procedura dla zwykłego użytkownika iOS.
    > Ani nie wyobrażam sobie jak można socjotechniką kogoś nakłonić do takich
    > działań ale teoretycznie jest to możliwe.

    To powyżej, to model działania z aplikacjami podpisanymi certami enterprise,
    o którym napomnkąłem. Sam piszę też apki enterprise, wiec wiem jak wygląda taki
    proces publikacji. :)

    > Przeciętny użytkownik bezpieczniejszy będzie gdy korzysta z iPhonea ale
    > z Androidem też da się żyć.

    I tu się zgadzamy.
    Zwłaszcza że typowy użytkownik smartfona po fazie zachłystnięcia się,
    nie instaluje dziesiątek aplikacji tygodniowo.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com