  • Data: 2020-12-18 19:05:47
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-12-18, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Tzn. czego nie jestem zrobić?

    Automatycznie sterować aplikacją, która nie udostępnia jawnych
    interfejsów do takiego sterowania?

    > A, w sensie że 99% nie ma pieniędzy? Wątpię, poza tym chyba rozumiesz że
    > to nie jest tak, że 2 takie same ataki są dwa razy droższe niż 1.

    To zależy czy jesteś w stanie zrobić "ogólny" exploit czy musisz
    targetować pojedyncze urządzenia. Jak na razie w przypadku przejmowania
    telefonów mowa co najwyżej o atakach targetowanych indywidualnie.

    Więc chyba rozumiesz że jest to zupełnie inne niż "zrobimy fake stronę
    + mailing i kto się nabierze i zrobi przelew, tego strata"?

    > A akcje z duplikatem karty SIM?

    Do tego wystarczy wyciek / kupno bazy danych osobowych (np, ta która
    wyciekła z morele.net).

    Jak już przejmiesz dostęp do konta operatora można przeskanować
    bilingi i wyłuskać informacje w jakim banku ma ofiara konto
    (o ile tych danych nie ma w tej samej bazie danych).

    > Samo znacząco większe ryzyko już wystarczy (przynajmniej niektórzy
    > uzyskiwali karty SIM osobiście w "salonie" operatora - to chyba
    > desperacja).

    A to robi słup.

    > Przejęcie telefonu jest praktycznie bezpieczne dla atakującego.

    Jasne. Ale wymaga wiedzy i umiejętności. Którą albo masz, albo
    kupujesz.

    > Szczerze mówiąc, nie wiem co trzeba wiedzieć
    > o ofierze - nie widzę większych jakościowych różnic w stosunku
    > do "podmianki www".

    Ok. Ja widzę.

    > To wcale nie musi być "celowane", właśnie z tego powodu, że nie mamy
    > dwóch oddzielnych kanałów.

    Ale nie mamy jednego uniwersalnego pyczka do "przejmowania" dowolnego
    telefonu, a zdajesz się to sugerować. Ale oczywiście mogę się mylić
    i FBI wcale nie miewa problemów z dostępem do komórek, a firma
    tworząca Pegasusa nie każe sobie płacić milionów za przyjemność
    posiadania narzędzia (które trzeba i tak aktualizować).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com