  • Data: 2009-04-12 19:45:16
    Temat: Re: mbank i problem z wypowiedzeniem umowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Kasia Haratym wrote:

    > Może zaskoczy to wszystkich, ale... z bankiem - nie chodzi mi tylko
    > konketnie o BRE ale ogólnie o bank jako instytucję wygrać w sądzie nie
    > wygrasz.

    bajdurzysz.
    swego czasu, peakao sa mnie na drugim końcu świata przepraszało,
    wysyłając paczuszki dziekczynne w postaci portfeli skórzanych z ich logo.

    > Po to bank ma absurdalne regulaminy, które podpisałeś zakładając konto i
    > podpisując umowę o kredyt, żeby w razie co w sądzie cię "wydupczyć". W
    > regulaminie, który sam podpisałeś, stoi, że podpis zawsze ma być zgodne
    > z wzorem podpisu na umowie - jak podpisałeś się nazwiskiem a tu podasz
    > też imię, to niestety nie mają obowiązku tego honorować - taki jest
    > regulamin, nieważne czy jest absurdalny czy nie.

    Bank musi honorowac dyspozycje wydaną przez posiadacza konta niezaleznie
    od tego jak się podpisał i w jaki sposób ją wydał.
    I bank doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

    > Jeśli w banku podałeś
    > jako dowód tożsamości dowód osobisty - nie ma znaczenia czy masz
    > paszport czy nie, masz podac ten numer dokumentu tożsamości i ten
    > rodzaj, który oni mają zanotowany w systemie. To też jest jakby
    > "oczywista oczywistość".

    tez nie prawda
    do tej pory nie mam nowego dowodu i miał nie będę.
    I w ogóle sie nim nie posługuję.
    Pisze pismo, podaję nr rachunku o który chodzi podaję dyspozycje co mają
    z nim zrobić i sie podpisuję.
    Pakuję w kopertę i wysyłam poleconym. O dziwo, dyspozycję wysłane faksem
    równie szybko się wykonują (pekao sa).
    W zadnym pismie zadnego nr dowodu osobistego nie podaję.

    > Bank nie święta krowa, racja - ale w jakim interesie banku jest
    > dzwonienie do posiadacza rachuku w celu potwierdzenia dyspozycji???

    Wcale nie muszą. Konsekwensje niewykonania dyspozycji poniesie bank.

    > Czy
    > to bank chce rozwiązać umowę, czy to bankowi na tym zależy???

    Nie musi.
    Umowa jest z rozwiązana w momencie otrzymania pisma przez bank.
    Automatucznie. Chcenie lub nie banku nie ma tu nic do rzeczy.

    > Niestety,
    > bank to instytucja, której działanie reguluje prawo (w jakimś stopniu)
    > oraz jej wewnętrzne regulaminy, które klient - każdy, chromy,
    > niedosłyszący, niepełnosprytny, słowem każdy podpisać musi, co oznacza,
    > że zgadza sie na takie a nie inne działanie. Więc niestety ty musisz
    > zamknąć linię kredytową zgodnie z ich procedurami.

    Nieprawda.
    Ma zamknąć linię kreytową zgodnie z prawem.
    Ma wypowiedzieć umowę zgodnie z kodeksem cywilnym.

    > Nie wiem tylko w czym masz taaaaki problem - jeden telefon na infolinię
    > i po krzyku - 3 minut nie masz???

    jak sie pamieta pin to tak. A jak nie to całkiem spory.