eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank i problem z wypowiedzeniem umowyRe: mbank i problem z wypowiedzeniem umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank i problem z wypowiedzeniem umowy
    Date: Sun, 12 Apr 2009 14:45:16 -0500
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 75
    Message-ID: <grtgcd$sia$1@inews.gazeta.pl>
    References: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <gro9ro$442$1@inews.gazeta.pl> <grobgp$1fe$1@news.interia.pl>
    <49e04e81$1@news.home.net.pl> <grq5av$t10$1@news.task.gda.pl>
    <grt6mj$ifj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ppp-70-248-145-13.dsl.stlsmo.swbell.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1239565517 29258 70.248.145.13 (12 Apr 2009 19:45:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Apr 2009 19:45:17 +0000 (UTC)
    X-User: witek7205
    X-Antivirus: avast! (VPS 090212-0, 02/12/2009), Outbound message
    In-Reply-To: <grt6mj$ifj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:483498
    [ ukryj nagłówki ]

    Kasia Haratym wrote:
    > Marcin Wasilewski pisze:
    >> potwierdzić dyspozycję.
    >
    > Może zaskoczy to wszystkich, ale... z bankiem - nie chodzi mi tylko
    > konketnie o BRE ale ogólnie o bank jako instytucję wygrać w sądzie nie
    > wygrasz.

    bajdurzysz.
    swego czasu, peakao sa mnie na drugim końcu świata przepraszało,
    wysyłając paczuszki dziekczynne w postaci portfeli skórzanych z ich logo.


    > Po to bank ma absurdalne regulaminy, które podpisałeś zakładając konto i
    > podpisując umowę o kredyt, żeby w razie co w sądzie cię "wydupczyć". W
    > regulaminie, który sam podpisałeś, stoi, że podpis zawsze ma być zgodne
    > z wzorem podpisu na umowie - jak podpisałeś się nazwiskiem a tu podasz
    > też imię, to niestety nie mają obowiązku tego honorować - taki jest
    > regulamin, nieważne czy jest absurdalny czy nie.

    Bank musi honorowac dyspozycje wydaną przez posiadacza konta niezaleznie
    od tego jak się podpisał i w jaki sposób ją wydał.
    I bank doskonale zdaje sobie z tego sprawę.



    > Jeśli w banku podałeś
    > jako dowód tożsamości dowód osobisty - nie ma znaczenia czy masz
    > paszport czy nie, masz podac ten numer dokumentu tożsamości i ten
    > rodzaj, który oni mają zanotowany w systemie. To też jest jakby
    > "oczywista oczywistość".

    tez nie prawda
    do tej pory nie mam nowego dowodu i miał nie będę.
    I w ogóle sie nim nie posługuję.
    Pisze pismo, podaję nr rachunku o który chodzi podaję dyspozycje co mają
    z nim zrobić i sie podpisuję.
    Pakuję w kopertę i wysyłam poleconym. O dziwo, dyspozycję wysłane faksem
    równie szybko się wykonują (pekao sa).
    W zadnym pismie zadnego nr dowodu osobistego nie podaję.


    > Bank nie święta krowa, racja - ale w jakim interesie banku jest
    > dzwonienie do posiadacza rachuku w celu potwierdzenia dyspozycji???

    Wcale nie muszą. Konsekwensje niewykonania dyspozycji poniesie bank.


    > Czy
    > to bank chce rozwiązać umowę, czy to bankowi na tym zależy???

    Nie musi.
    Umowa jest z rozwiązana w momencie otrzymania pisma przez bank.
    Automatucznie. Chcenie lub nie banku nie ma tu nic do rzeczy.


    > Niestety,
    > bank to instytucja, której działanie reguluje prawo (w jakimś stopniu)
    > oraz jej wewnętrzne regulaminy, które klient - każdy, chromy,
    > niedosłyszący, niepełnosprytny, słowem każdy podpisać musi, co oznacza,
    > że zgadza sie na takie a nie inne działanie. Więc niestety ty musisz
    > zamknąć linię kredytową zgodnie z ich procedurami.

    Nieprawda.
    Ma zamknąć linię kreytową zgodnie z prawem.
    Ma wypowiedzieć umowę zgodnie z kodeksem cywilnym.



    > Nie wiem tylko w czym masz taaaaki problem - jeden telefon na infolinię
    > i po krzyku - 3 minut nie masz???

    jak sie pamieta pin to tak. A jak nie to całkiem spory.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1