    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank już stacza się kompletnie
    Date: Wed, 18 Feb 2009 00:57:34 +0100

    "MarekZ" gn6h2j$kte$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Przypomniało mi się jak kiedyś, bodajże w 2002 roku komuś kogo
    > nie znosiłem wysłałem około stu czternastu przelewów po 1 eurocencie
    > na konto Inteligo z rachunku w Portugalii (wychodzące w EUR miałem za
    > darmo jeszcze przed epoką przelewu europejskiego, a dawno temu w Inteligo
    > była pobierana prowizja za przelew przychodzący zagraniczny). Jego reklamacja
    > nie została przez Inteligo uznana.

    Miałem kolegę w agencji PKO bp. Za ,,operację'' bank płacił mu zł 3.50 -- więc
    mogłem mu wpłacać i wpłacać... Tym bardziej, że sam drukowałem blankiety.
    Wystarczyło obijanie pieczątkami gotowych papierków i ,,księgowanie''. Wtedy
    o coś toczyłem [pod górę?] spór z PKO bp, ale skończyło się jedynie na groźbach
    z mojej strony -- zapowiedzi twardej ;) walki obronnej. Gotowe blankiety (coś na
    kształt matryc) jednogroszowe były już gotowe do druku w drukarni... :)

    Z PKO BP SA zakończyłem wszelkie spory, gdy byłem u kresu życia. :)
    Bank nie tylko nie dobił mnie, lecz nawet (w osobie bankierki) wziął
    mnie w obronę, dzięki czemu w ogóle przeżyłem. Od tamtej pory nie
    toczyłem z PKO BP SA żadnych sporów. :) W tamtych dniach zawarłem
    ,,święte przymierze'' jeszcze z jednym moim twardym przeciwnikiem. :)
    Gdy pewnego dnia głód zajrzał mi w moje śliczne oczęta, poprosiłem Boga
    o pomoc i obiecałem odpuszczenie :) wszelkich grzechów temu, kto mi da
    pieniądze. No i wówczas, jeszcze zanim zakończyłem pogawędkę z Bogiem,
    zjawił się u mych drzwi ów wróg, z którym prowadziłem zaciętą wojnę od
    wielu lat i tak po prostu dał mi trochę (dziś bym powiedział -- bardzo
    dużo) szmalu... Ludzie (ludzie są dziwni -- wiem!) rzadko oddają mi
    pożyczane ode mnie pieniądze, więc ten niespodziewany zwrot szmalu
    (i idący za nim zwrot sytuacji) zdumiał mnie. Słowa dotrzymałem
    i darowałem memu gościowi resztę jego długów.

    Jakiś czas później nie byłem już takim mięczakiem ;) i nie zadawalałem
    się ,,miską soczewicy''. Gdy byłem dzieckiem -- nie miękłem pod byle
    uderzeniem i nie darowywałem nigdy nikomu niczego. :) Za swoją twardość
    zapłaciłem pięć lat temu połamanymi palcami i utratą fragmentów uzębienia. :)
    (mleko jest kilka razy droższe niż mięso, a do mocnych zębów i mocnych kości
    potrzebowałem mlecznej diety) Przecierpiałem, ale zwyciężyłem bez kompromisów. :)

    Wspomniany wyżej kolega, jak głosi wieść gminna, zakosił trochę szmalu (równowartość
    10 mieszkań o powierzchni 64 metrów kwadratowych) i zwiał do USH. :) Wcześniej nieraz
    miał w swych kasach manko, ale jakoś uchodziło mu to na sucho pomimo częstych
    (niezapowiedzianych) kontroli ze strony PKO. :)

    Jakiś czas temu bez słowa sprzeciwu zapłaciłem mandat strażnikom miejskim.
    W odwecie odliczyłem od podatków równowartość paru setek :) tych mandatów. :)
    Na szczęście spór ze Strażą Miejską nie odbił się ,,echem'' na moich dobrych
    relacjach z różnymi urzędnikami białostockimi, którzy najwyraźniej ze
    zrozumieniem przyjęli moją postawę. :) (niby co urzędnik to reakcja, ale
    zasadniczo nie wpadłem w konflikty z nikim z urzędniczek czy urzędników)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'