    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mstop.pl
    Date: Thu, 22 Jan 2009 11:51:10 +0100

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:gl7thk$gne$1@inews.gazeta.pl...

    > A ja dla odmiany uważam, że to pieniacze... Narzekają, że płacą za duże
    > odsetki i JEDNOCZEŚNIE twierdzą, że gdyby refinansowali kredyt, to
    > płaciliby tyle samo (cyt. "proponowane warunki nie różnią się prawie
    > niczym od aktualnej oferty"). No to do cholery w czym rzekomo taki zły
    > jest ten kredyt, co go teraz mają?

    Tam nie chodzi o refinansowanie, tylko o zmianę umowy w ramach mBanku, na
    taką gdzie oprocentowanie zależy od LIBORu. Nowy klient "z ulicy" dostanie
    marżę jakąś tam, np. 1,8%. Stary klient (obecnie posiadający umowę gdzie
    oprocentowanie zależy od widzimisię banku) dostanie wyższą marżę np. 3%.
    mBank nie zaproponuje mu marży takiej jak nowemu klientowi. Tak to w BRE
    działa.

    Nic to z pieniactwem moim zdaniem wspólnego nie ma. Oby udało się im coś
    osiągnąć. To jest wolny rynek. Jak pójdą za ciosem i znajdzie się bank,
    który zaproponuje dobre warunki przejęcia tych kredytów, BRE albo zmięknie
    albo odczuje to negatywnie.

    Zakładając, że tylko połowa kwoty wpisanej na stronie jest realna, to jest
    już w tym momencie prawie 70 milionów złotych. Kwota nie porażająca ale też
    nie do zaniedbania dla banku wielkości mBanku.

    marekz