    From: "brum" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: neoBANK - uważajcie co podpisujecie
    Date: Tue, 8 Nov 2011 20:57:32 +0100

    > Zaproponowana przez bank możliwość otwarcia rachunku zdalnie (wysyłają
    > obie
    > kopie umowy, jedną trzeba podpisać i odesłać + ksero 2 dokumentów
    > tożsamości) jest według mnie zrobiona po partyzancku, najlepsze jest że
    > przysyłają hasło inicjujące SMS gdzie nigdzie nie ma wzmianki o takiej
    > możliwości.

    innymi slowy, niedostosowali dokumentow do aktualnej oferty i praktyki
    neobank jest bankiem spoldzielczym, jak na ten sektor mocno nowoczesnym,
    dopatrywalbym sie w tym przykladzie raczej niedbalstwa, anizeli celowego
    dzialania
    ale dobrze z Twojej strony, ze to punktujesz, moze te sprzecznosci nie sa
    zbyt istotne, tyle tylko, ze w pewnym momencie moze sie okazac, ze wystapi
    jakas watpliwosc dotyczaca powaznej rzeczy i bank ja zinterpretuje po
    swojemu

    > Czy nie podpisując tej umowy otrzymanej z banku wiążą mnie z bankiem
    > jakieś
    > inne zobowiązania np. samo złożeniu wniosku na ich stronie. Czy tylko na
    > podstawie złożonego wniosku i nie podpisania umowy mogą ode mnie żądać
    > zapłacenia jakiś kar np. za wydanie karty (niespersonalizowanej) koszt
    > wyprodukowania jej specjalnie dla mnie wynosi 0.

    jest taka mozliwosc, to zalezy od tego co juz podpisales
    malo prawdopodobne, abys zaciagnal jakies zobowiazanie, ale to Ty powinienes
    to wiedziec

    > Jak rozumiem jeszcze żadnej umowy nie podpisałem to mogę spokojnie to
    > olać.

    na Twoim miejscu, o ile oferta banku Ci odpowiada, wyslalbym powazny list do
    prezesa tego banku i opisalbym wszystkie niedorobki
    taki drobiazg jak adresowanie koperty recznie to sprawa wizerunku, ale
    zapisy wiazace strony to rzecz powazna
    akurat w tym banku spodziewalbym sie, ze wskazane przez Ciebie bledy zostana
    w realnym czasie poprawione