eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiniesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
  • Data: 2007-08-21 09:45:02
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    aa <a...@a...pl> writes:

    > Jak kupie towar i zapłacę to uszkodzenia reklamuję u sprzedawcy. A jak
    > sprzedawca *dwa razy* pobierze opłatę z karty to jedną z nich
    > reklamuję *w banku*.

    Dobrze ze nie w sądzie. Tak czy owak, on dostal zwrot od hotelu,
    wiec nie wiem co chcesz jeszcze reklamowac.

    > Nie dostał zwrotu. Wpłacono mu kwotę jaką pobrano.

    "Po mojemu" to sa synonimy.

    > Bez rekompensaty
    > różnic kursowych i prowizji. Ma stratę z winy hotelu(sprzedawcy).

    Rownie dobrze hotel moze twierdzic, ze nie stracil na kurcie, bo
    dolar a nie zlotowka jest waluta okreslajaca rzeczywista wartosc.
    Roznice kursowe to zwykla prowizja banku, sklep ma sie do tego nijak.
    Rownie dobrze moglby zarobic, niektore banki zwracaja czesc wydatkow
    (np. 0,5%) posiadaczowi karty, mogl tez placic karta rozliczana
    w dolarach.

    I co wtedy, sklep powinien zwrocic mniej?

    > Tu mamy sytuację gdzie sprzedawca dostał pieniądze i dodatkowo pobrał
    > sobie je jeszcze raz z karty.

    Oraz je oddal.

    > Analogicznie - kupujesz coś i płacisz kartą a przy odbiorze paczki
    > okazuje się że ktoś wysłał to za pobraniem. I co wtedy?

    No i Twoim naturalnym dzialaniem wtedy (zakladam ze to pomylka i nie
    chodzi o probe wyludzenia) jest nieodebranie paczki, czy raczej
    odebranie jej i żądanie zwrotu wczesniej zaplaconej sumy, np. przelewem
    na konto bankowe lub czekiem? Wiesz, za przelewy i czeki tez sie placi
    czasem prowizje.
    --
    Krzysztof Halasa