eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiniesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Date: Tue, 21 Aug 2007 11:45:02 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <m...@m...localdomain>
    References: <fabiai$vsk$1@node1.news.atman.pl> <fac0n9$cvu$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@m...localdomain> <faccpv$5tv$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: con253.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1187689807 28739 83.31.193.253 (21 Aug 2007 09:50:07
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Aug 2007 09:50:07 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:Jw7iyRmQTtkJeiArWh/ibQjqQ94=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:423664
    [ ukryj nagłówki ]

    aa <a...@a...pl> writes:

    > Jak kupie towar i zapłacę to uszkodzenia reklamuję u sprzedawcy. A jak
    > sprzedawca *dwa razy* pobierze opłatę z karty to jedną z nich
    > reklamuję *w banku*.

    Dobrze ze nie w sądzie. Tak czy owak, on dostal zwrot od hotelu,
    wiec nie wiem co chcesz jeszcze reklamowac.

    > Nie dostał zwrotu. Wpłacono mu kwotę jaką pobrano.

    "Po mojemu" to sa synonimy.

    > Bez rekompensaty
    > różnic kursowych i prowizji. Ma stratę z winy hotelu(sprzedawcy).

    Rownie dobrze hotel moze twierdzic, ze nie stracil na kurcie, bo
    dolar a nie zlotowka jest waluta okreslajaca rzeczywista wartosc.
    Roznice kursowe to zwykla prowizja banku, sklep ma sie do tego nijak.
    Rownie dobrze moglby zarobic, niektore banki zwracaja czesc wydatkow
    (np. 0,5%) posiadaczowi karty, mogl tez placic karta rozliczana
    w dolarach.

    I co wtedy, sklep powinien zwrocic mniej?

    > Tu mamy sytuację gdzie sprzedawca dostał pieniądze i dodatkowo pobrał
    > sobie je jeszcze raz z karty.

    Oraz je oddal.

    > Analogicznie - kupujesz coś i płacisz kartą a przy odbiorze paczki
    > okazuje się że ktoś wysłał to za pobraniem. I co wtedy?

    No i Twoim naturalnym dzialaniem wtedy (zakladam ze to pomylka i nie
    chodzi o probe wyludzenia) jest nieodebranie paczki, czy raczej
    odebranie jej i żądanie zwrotu wczesniej zaplaconej sumy, np. przelewem
    na konto bankowe lub czekiem? Wiesz, za przelewy i czeki tez sie placi
    czasem prowizje.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1