    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nieuhonorowanie pełnomocnictwa notarialnego przez bank
    Date: Mon, 28 Dec 2009 16:00:41 +0100
    From: MattS <m...@m...ms>

    On Mon, 28 Dec 2009 00:30:17 +0100,
    <z...@o...pl> wrote:

    > Co innego, jeżeli klient najpierw samodzielnie sobie
    > założył rachunek bankowy, a nastepnie z jakiegoś tam
    > powodu nie może osobiście odwiedzić placówki (wyjazd
    > do Australii, oblożna ciężka choroba, ucięcie obydwu
    > nóg oraz brak forsy na wózek inwalidzki, itd. itp.)
    >
    > wtedy klient może chcieć posłużyć sie notarialnym
    > pełnomocnictwem i na przykład upoważnić rodzonego
    > brata do wypłacenia wszystkich pieniędzy z rachunku
    > bankowego.
    >
    > Klient przywołuje notariusza, sporządza pełnomocnictwo,
    > wręcza pełnomocnikowi, ten idzie do banku, a tutaj ZONK

> [...]

    Znam osobiście taki przykład. Jest brat i siostra, siostra jest sądownie
    ubezwłasnowolniona, brat jest prawnym opiekunem. Siostra posiada rachunek
    w BZWBK, na który wpływają m.in. zasiłki itp. Każda wizyta w oddziale
    zaczyna się od przedstawienia segregatora orzeczeń, decyzji i wyroków
    sądowych. Zazwyczaj wizyta w oddziale wymaga kontaktu z kierownikiem
    placówki, pracownicy nie mają bladego pojęcia jak reagować w takich
    przypadkach. Z tego co słyszałem, osoby, które pojawiają się jako
    kierownicy również nie mają pojęcia, ale przynajmniej potrafią bez
    panikowania przeczytać orzeczenia sądowe. Z ciekawostek, kiedyś szeregowy
    pracownik BZWBK próbował jednak znaleźć się w tej sytuacji bez wzywania
    kierownika i zaczął od wydrukowania listy ostatnich operacji na koncie.
    Sęk w tym, że wydrukował i wręczył wyciąg z konta kompletnie innej osoby,
    wspólne było tylko nazwisko.

    Osobiście podejrzewam, że tak jest we wszystkich bankach. Sądzę, że tego
    typu przypadki są na tyle rzadkie, że bankom nie opłaca się szkolić
    personelu.

    MattS