    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: od strony rzeczywistej
    Date: 06 Jun 2003 18:11:33 +0200

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Pytalem o konkrety, ze względu na to że to co mówisz brzmi dla mnie
    > nieco egzotycznie :)

    Wiele takich bankow to robi. Rozliczaja sie za posrednictwem innych
    bankow (nie NBP).

    > Operacje detaliczne to normalna działalność operacyjna. Natomiast
    > dopiero jak gotówki jest za dużo lub za mało, to trzeba ją
    > przetransportować a następnie dokonać rozliczenia z NBP-em - dlatego
    > uważam że transport gotówki to przyczyna, a rozliczenie które z tego
    > wynika - skutek.

    Mozna tak napisac, ale to jest po prostu np. zasilenie wlasnego
    konta w NBP gotowka, ja bym tego nie dzielil na elementy. Ale to
    nieistotne.

    > Przecież żaden bank nie będzie woził konwoju jeśli chce się rozliczyć z
    > innym, skoro i tak wszyscy mają konta w NBP.

    Wlasnie nie wszyscy

    > Czyli NBP? Wówczas nie jest to już rozliczenie z innym bankiem, tylko z
    > bankiem centralnym.
    > Poza tym - w normalnej dzialności banki cały czas rozliczają się z
    > NBP-em poprzez przeksięgowania na kontach.

    Normalne komercyjne banki - tak, ale sa takie, ktore tego nie robia.
    Chyba ze cos ostatnio sie zmienilo, ale bardzo watpie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator