    From: Marcin <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: ofermom gratulujemy:))))
    Date: Tue, 04 Jan 2011 21:57:15 +0100
    <ifl11d$1hg$1@news.net.icm.edu.pl> <o...@z...zn>
    <ifoi7v$sa4$1@news.net.icm.edu.pl> <ifpan2$6mi$1@news.onet.pl>
    <4d205f35$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    <ifpofg$qi3$1@inews.gazeta.pl>
    <4d206a86$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@p...torun.mm.pl> <ifq605$u81$1@news.onet.pl>
    <o...@p...torun.mm.pl> <ifqksk$in1$1@news.onet.pl>
    <o...@p...torun.mm.pl> <ifqvfe$jp2$1@news.onet.pl>
    <o...@p...torun.mm.pl> <ifvu21$nco$1@news.onet.pl>

    Dnia 04-01-2011 o 20:56:32 f...@p...onet.pl <f...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Nie myl kontraktu z etatem, ja na etaciem mam do reki 3k netto a na
    > kontrakcie 20k. To pewna roznica. Kontrakt sie skonczy za nie cale 2
    > lata a musze wygrac przetarg i cos umiec lepiej od innych aby go
    > realizowac. A poetm sie zobaczy. Acha nie jestem lekarzem;)

    Nie myle, wiekszosc specjalistow jest na kontraktach a podstawa jest
    kwiatkiem do korzucha. na etatach zarabiaja mniej, ale niewiele. w
    przypadku sluzby zdrowia i "nfz-owskich" limitow kontrakt nie jest tak
    ryzykowny. szpital wie ile jakich zabiegow wykona, kontraktuje pod ta
    ilosc lekarzy, ergo: Ci wiedza ile jakich zabiegow moga wykonac, czyli pi
    razy drzwi ile beda zarabiac. jak rozumiem mocno Cie zszokuje, gdy powiem
    ze ordynator kardiochirurgii na kontrakcie 15k moze wyrwac jednego dnia, z
    publicznej sluzby zdrowia... ale to wybitne jednostki, a o kardiologie
    tworca reformy zadbal jak o zadna inna.
    zreszta to nie jest istota problemu. do samych lekarzy nic nie mam,
    zachowuja sie racjonalnie i tyle. problemem jest chory system (w tym
    "kastowy" samych lekarzy specjalistow). nie chodzi mi o to, ze lekarz w
    publicznej nie powinien tyle zarabiac, tylko ze publiczna nie powinna tak
    sie dac golic a lekarze niech robia co chca. tyle, ze problem moze
    rozwiazac nie dyrektor szpitala, a jedynie lekarz-minister (w tej
    kolejnosci). lobby dziala.

    --
    Marcin Kuj-Pom