  • Data: 2021-12-09 11:52:43
    Temat: Re: oprocentowanie lokat wzrośnie?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 8 gru 2021 o 23:57, Arek pisze:

    > A którą waloryzowane inflacją? Średnioroczną za ostatnie 12 mies.
    > przy rosnącej inflacji to kiepsko. Przy dużej inflacji podatek
    > zeżre marżę odsetkową z nawiązką. Pierwszy słabo oprocentowany
    > rok zdołuje średnią, w następnych latach nie do odrobienia.

    Niewiele z tego pojmuję a zaciekawiłeś mnie.

    Czy mógłbyś to rozwikłać, czyli podać, ile konkretnie
    otrzymał ktoś, kto (przykładowo) wiosną 2020 r. kupił
    obligacje czteroletnie na kwotę (przykładowo) 100pln.

    Ile już otrzymał i ile dopiero otrzyma przy jakimś sensownym
    (typu: inflacja w grudniu br. będzie na pułapie 8%;
    w styczniu 2022 r. -- 9%; w lutym 2022 r. wyhamuje;
    by w marcu 2022 r. spaść w okolice 8%...)
    uwzględnieniu: inflacji, marży, podatku naszego dobrodzieja
    (bo chyba zysk jest tak opodatkowany) i kosztów obsługi...

    > Obecne 4-latki są nieodwracalnie stratne.

    Dlaczego? Czy banki dają lepsze warunki?

    > 10-latki raczej też. W maju 2020 było ostatnie
    > obniżenie oprocentowania obligacji dla ludu.

    -=-

    Tak na boku...

    stopy w górę --> kredyty w górę --> banki więcej zdzierają

    W takiej scenerii banki zwiększają stan posiadania, nie zmniejszają,
    zatem nie tylko nie muszą zwiększać wypłat deponentom, lecz wręcz
    przeciwnie, mogą jeszcze mniej płacić ciułaczom...

    Dlaczego lokaty mają iść w górę, gdy stopy idą w górę?...
    Moim zdaniem bank podniesie lokaty, gdy zabraknie mu szmalu,
    czyli wtedy dopiero, gdy znajdzie chętnych kredytobiorców...

    --