  • Data: 2010-05-20 19:15:34
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 May 2010 20:03:42 +0200, MK napisał(a):

    (...)
    > Pawlak obiecal wiecej niz 1100pln, przy skladce 80pln, a te moje sa
    > wielokrotnie wieksze... Wniosek jeden... zlikwidowac ZUS.

    Żeby mieć godziwą emeryturę trzeba:
    a) wygrać 6 w totolotka, włożyć kasę na konto i nie ruszać aż do późnej
    starości
    b) odprowadzać maksymalną składkę do ZUS, mając nadzieję że system nie
    padnie nim dokonasz żywota
    c) zacząć oszczędzanie już w wieku 18 lat i odkładać miesięcznie kwotę
    równą połowie średniego wynagrodzenia :)
    Inaczej zawsze ta emerytura będzie wręcz głodowa. Zakładając, że teraz masz
    30 lat i od jutra zaczniesz odkładać na swoją emeryturę, musisz wcale
    nieźle zarabiać aby móc odkładać conajmniej +/- 1100 zł co miesiąc aż do
    osiągnięcia wieku emerytalnego (65 l.). Zakładając, że kasę wkładasz na
    lokatę 4%, a inflacja utrzyma się w naszym pięknym kraju na poziomie 3% -
    na starość będziesz mógł wypłacać sobie 2000 zł miesięcznie. Czy to dużo,
    czy mało? To zaledwie 500 euro po obecnym kursie. Nie pozwoli na żadne
    szaleństwa, ale też nie zdechniesz z głodu. Długość życia na emeryturze
    przyjąłem na 15 lat.

    --
    best regards,
    scream