    From: Maciej Bojko <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: oszczedzanie na przyszlosc i dla dziecka
    Date: Thu, 29 Nov 2007 03:02:11 +0100

    On Thu, 29 Nov 2007 01:29:30 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >Bardzo prosty mechanizm, racjonalny, zyciowy, praktyczny... relatywny
    >Oczywiscie po roku z procentowo, moze bedzie to samo, ale praktycznie chyba
    >juz nie - prawda?
    >Ile na 200zl odkladanych miesiecznie, mozesz w ciagu roku zarobic na
    >funduszach? 1zl? 2zl a moze cale 5zl?
    >Ile zarobisz na 20 000 miesiecznie wplacanych do funduszy przez rok? 1000zl
    >/ 2000 a moze 5000?

    No proszę. W drugim przypadku stopa zwrotu wzrosła dziesięciokrotnie.
    Inwestor odkładający 200 zł miesięcznie (czyli 2400 z rocznie) rocznie
    zarobił do 5 zł, czyli ok. dwóch promili (swoją drogą najpodlejsza z
    podłych lokata daje więcej). Ten, który ma do dyspozycji 20000
    miesięcznie (240 tys. rocznie), zarobił 5000 zł, czyli dwa procent:
    też nie jest to jakiś wielki zysk, ale proporcjonalnie dziesięć razy
    większy.

    >teraz rozumiesz o co mi chodzilo?

    Coraz mniej.

    Prawdę mówiąc nie korzystałbym z porad finansowych doradcy, który może
    się pochwalić taką znajomością arytmetyki. Ale każdemu jego porno, jak
    sądzę.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com