    From: "Tomek" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: płacenie kartą...
    Date: Sun, 15 May 2005 13:26:59 +0200

    > no tak ale czy ja nie mogę jakoś unieważnić zakupu jeśli się okazuje że
    > firma zwleka z jego realizacją na przykład kilka miesięcy ? no bo ciężko
    > jest obserwować stan swojego konta jeśli są takie zaległe transakcje.
    > dobrze by było gdyby można je było unieważnić.

    Uniewaznic to sie nie da. Uslugodawca ma jednak ograniczony czas (kilka
    miesiecy, zaleznie od organizacji platniczej), w ktorym musi rozliczyc
    transakcje. Moze sie zdarzyc, ze bank rozliczyzalegla transakcje z data jej
    dokonania, a wiec mozliwe bedzie stwierdzenie salda debetowego w okresie
    miedzy transakcja a data rozliczenia, z oczywistymi konsekwencjami dla
    wlasciciela konta.

    Jezeli nie chce ci sie pamietac transakcji, plac karta kredytowa (lub
    chociaz charge), wtedy placisz tyle co na wyciagu.