  • Data: 2010-02-13 17:08:44
    Temat: Re: płatnośćkartą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Feb 2010, Henryk "Plumski" Plumowski wrote:

    > A czy ktoś/coś im zabrania stosować rabat,
    > np.4% przy płatnością gotówką?

    Zabraniać nie zabrania, ale przeszkadza - tak, a jakże :)
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/1c4f1
    53a6fca5018
    - zdanie Roberta ze słowami "w ostatniej chwili".

    > Nikt/nic; tylko są na to za leniwi, aby to wprowadzić.

    Nieprawda.
    Problemem jest monopolistyczna zmowa operatorów "karcianych",
    wprowadzających do umów zakaz ujawniania dodatkowego kosztu
    (ciekawe, że na allegro jakoś nie ma zakazu aby cena przy
    odbiorze osobistym, dostawie pocztą i kurierem się różniły),
    plus ograniczenia wynikłe np. z ustawy o cenach (po powiedzeniu
    że "cena wynosi xxx" nie można już twierdzić inaczej, trzeba
    NAJPIERW powiedzieć że "cena pod warunkiem A to xxx, zaś
    pod warunkiem B to xxy", a tego zabrania umowa).

    Najprostsze rozwiązanie, czyli udzielanie rabatu *po*
    wzięciu gotówki do ręki jest uciążliwe, nie zawiera
    elementu "promocyjnego" (patrz post z linku, słowa Roberta:
    "nieświadomi") i niewykluczone, że może sprowokować
    przyczepienie się kontrolerów US co do rejestracji
    na kasie - trzeba by się *bardzo* pilnować, żeby jak
    klient ogląda towar, *przed* wzięciem od niego pieniędzy
    *odebrać* mu ten towar (aby transakcja była "niezakonczona")
    i ponownie oddać po wklepaniu na kasę.

    Znane mi rozwiązanie w wątku (w kolejnej odpowiedzi) z linku wyżej.
    Polega na zróżnicowaniu "kanałów" - możesz kupić "internetowo"
    za 500 zł, ale w regulaminie zakupu internetowego jest tylko
    przelew lub zapłata gotówką, albo przyjść do sklepu i kupić
    płacąc kartą lub gotówką (twoja strata) za 515 zł :D
    (no, niech będzie że 510 zł, bo mi znowu ktoś koszty obrotu
    gotówkowego wytknie ;))

    pzdr, Gotfryd