    From: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po co karta kredytowa?
    Date: Fri, 4 Aug 2006 00:38:28 +0200

    Dodatkowo "wali ich" tego
    > rodzaju prestiż. Z kolei rozdawanie takich kart ludziom typu
    > Buguslaw Linda czy jakas Miss Polonia, albo nie daj boze jakis
    > minister, przedsiebiorca czy jakis tam prawnik )oni na pewno byli
    > by zainteresowani), moze negatywnie rzutowac na 'obraz' tej karty.
    >
    > Ogolnie nie mam zbyt dobrego pomyslu jak to powinno dzialac,
    > ciekawe jak to jest w rzeczywistosci, kto Signie w PL ma. Cale to
    > gadanie o prestizu uwazam za sztucznie wykreowane, aby napedzic
    > sprzedaz. Bez grama sensu.

    Swego czasu w taryfach operatorów komórkowych był taki numer, iż drogie
    taryfy były traktowane, a czasami wprost nazywane VIP, Prestiż itp. Reklama
    głosiła jakoby dotyczyły one wymagających, wyjątkowych itp. Tymczasem
    zdarzyło mi się znać totalnie zadłużonego człowieczka, z problemami natury
    prawnej, który takową posiadał, a jednocześnie prawdziwego VIPa publicznego,
    który miał... simplusa. Gdy zapytałem dlaczego nie wziął taryfy VIP
    odpowiedział mi, że każdy głupek potrafi dzwonić i wydzwonić ileś tam minut,
    ale naprawdę ważną osobą jest nie ten, który dzwoni, ale do którego ludzie
    dzwonią i za to płacą. A na to simplus mu w zupełności wystarcza.
    Tak coś mi się zdaje, że prawdziwy VIP będzie miał zwykłą, tanią kartę, bo
    ma mu służyć do płacania (niekoniecznie wydawania nie wiadomo ile, bo akurat
    to niewielka sztuka), a nie do szpanowania kolorkiem, nadrukiem czy czymś
    tam jeszcze.