  • Data: 2006-08-05 12:03:10
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "złodzeij podatków" <e...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    news:1a82.0000004f.44d4843e@newsgate.onet.pl...

    > W zasadzie to nic, patrz kilka postów wyżej.

    Jak przypuszczam mozesz byc tzw. "czlowiekiem starej daty", ktory
    nigdzie sie nie rusza bez zapasu gotowki przy sobie, bo "moze sie
    cos stac" itp.

    Jednakze argument o hotelu jest niezbyt silnym argumentem. Od
    czasow kiedy za wszystko placilo sie gotowka jednak nastapil
    pewien rozwoj. To, ze limit karty jest 3k, niekoniecznie oznacza,
    ze nie mozna nia wykonac transakcji wyzszej niz 3k. To 3k to moze
    byc
    maksymalny limit zadluzenia, natomiast na rachunek karty mozna
    sobie wplacic srodki np. w wysokosci 10k, po czym wykonac
    transakcje na 12 czy 13k. To w przypadku, kiedy poslugujac sie
    taka karta chcemy dokonac pojedynczej transakcji (np. wspomnianej
    rezerwacji hotelu), ktora kosztuje wiecej niz te sakramentalne 3k
    i potrafimy to przewidziec co najmniej dzien wczesniej.

    Dodatkowo warto wziac pod uwage, ze limit 3k umozliwia wydanie
    taka karta okolo 18k rocznie, bez zadnych kombinacji, typu
    wczesniejsze splaty. Bank tez zazwyczaj nie bedzie chcial wydac od
    razu klientowi karty z limitem 50k, jakos trzeba zaczynac...

    I na koniec. Ja używam karty z limitem 500zł. Czy powinienem byc
    przygotowany, ze to w Twoich oczach bardzo obniża mój........
    prestiż ? :-))))

    uklony, marekz