  • Data: 2008-11-03 01:12:49
    Temat: Re: podpis na karcie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemyslaw Kwiatkowski" 490c42ab$0$12126$f...@m...aster.pl

    > Jakoś nie wydaje mi się takie oczywiste, że ubezpieczyciel uwierzy mi
    > "na gębę", że to nie ja wykonałem daną operację. Spodziewam się, że będą
    > chcieli to zweryfikować. W przeciwnym razie firmy ubezpieczeniowe już
    > dawno poszłyby z torbami...

    Podobnie sprawa ma się z wypadkami samochodowymi. Jak udowodnić ubepieczycielowi,
    że nie ja ukradłem sobie samochód ubezpieczony w ramach AC i jak udowodnić
    ubepieczycielowi, że wjechałem komuś w błotnik, gdy mam swoje OC?

    Możliwości do nadużyć jest sporo. Masz do wymiany błotnik? Dogadujesz
    się z kimś, kto tłucze w Twój samochód swoim tak, aby sobie nie uczynić
    krzywdy i idziecie do jego TU. Ten ktoś może na dodatek mieć ubezpieczenie
    AC i może przed ,,wypadkiem'' mieć już ślady po prawdziwym wypadku, do
    którego doszło w sytuacji, gdy kierowca był ,,pod wpływem'', nie miał
    prawa jazdy itp...

    -=-

    Po to jest to karciane UBezpieczenie, aby skutecznie reklamować. I działa ono
    zazwyczaj wstecz, to znaczy ubezpiecza Cię, zanim zgłosisz zaginięcie karty.

    Oczywiście możliwości do nadużywania są. :) Płacisz w sklepie, wracasz do domu
    i następnego dnia zgłaszasz kradzież. Co jednak wówczas, gdy sprzedawca rozpozna
    Cię i w obecności policji czy sądu zauważy, że jednak kłamiesz? :) Ryzyko jak
    przy innych kradzieżach.

    -=-

    Ale czy takie UBezpieczenie chroni także wtedy, gdy domniemany złodziej
    podał poprawny PIN? Tego nie pamiętam. Jeśli tak -- sprawa jest prosta,
    bo możesz dać komuś swoją kartę, podać mu PIN i ten ktoś pobierze szmal
    w bankomacie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'