  • Data: 2022-01-06 11:29:38
    Temat: Re: polski ład a kredyty?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.01.2022 o 23:26, Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie jest to takie jasne - marża oczywiście jest ważna, ale aktualne
    > oprocentowanie może być nawet ważniejsze (jeśli jest wysokie, np.
    > znacznie wyższe od marży). W szczególności jeśli mamy wybór, tak
    > niepopularnie napiszę, waluty (wiem, raczej sporadyczne ostatnio).

    aktualne oprocentowanie ma wpływ na zdolność kredytową, poza tym jak
    hipo miały oprocentowanie np. 5-7% to wszyscy byli do tego
    przyzwyczajeni, zwyczajnie brali mniejsze kredyty

    > Nie jest to problem, jeśli kredytobiorca jest przygotowany na wzrost.
    > Lepiej wziąć kredyt przy 0,2% i sensownej marży (tu może być problem),
    > i doczekać się zwyżki do np. 5% (czy dowolnie większej), niż od razy
    > wziąć przy docelowej stawce.
    >
    > Kwestia tylko tego przygotowania :-)

    mam klientów, którzy brali z marżą ok. 1% i oprocentowaniu prawie 4%, w
    najlepszym okresie mieli oprocentowanie jedynie ok. 1,2% a teraz im
    wraca do tych ok. 4%

    poza tym inflacja, 1000 zł raty teraz to nie to samo co np. 7 lat temu

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje