  • Data: 2008-12-17 10:04:55
    Temat: Re: pos^(3)ugiwanie sie^ moja kart? kredytow? przez ?one^
    Od: lukasz <lukz@_wytnijto_vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MK pisze:
    > "Szymon" <x...@o...pl> wrote in message

    > Bzdury. Zdarzylo mi sie juz kilka razy w zyciu dac Amexa lub DC i
    > dopiero gdy terminal zwrocil komunikat "karta nieznana" zaczynalo sie
    > przygladanie. W duzych sklepach to kasjer przeciaga karte i kladzie
    > podpisem do gory. Nikt nie bedzie wzywal ochrony, jak zauwazy roznice to
    > co najwyzej zwroci uwage na taka dziwna rzecz, a jak klient
    > wystarczajaco bezczelny i zapyta czy Janowi Marii Rokicie tez zadaje
    > takie glupie pytania to transakcja pojdzie bez problemu. Oczywiscie pod
    > warunkim, ze PIN jest zgodny.
> [...]

    Moze w koncu wypowie sie tu jakis kasjer ;) Ja w swojej studneckiej
    karierze parcownika sklepowego w duzych galeriach, skasowalem tysiace
    transakcji karcianych. I zawsze, ale to zawsze, sprawdzalem dane na
    karcie i zgodnosc podpisu. Opisane wyzej przypadki tez mialem czesto.
    Nie puszczalem transakcji dopoki nie zjawil sie maz/zona wlasciciel karty.
    Jak sie klient krzywo podpisal, to byl proszony o okazanie jakiegos
    dokumentu, co (to jest smieszne i zalosne dla mnie jednoczesnie) bylo
    czesto odbierane jako personalny atak na niego ;) Mysle ze ten sam
    klient by byl jeszcze bardziej oburzony jakby ktos mu ta karte kiedys
    ukradl, narobil fraudow bo nikt podpisow nie sprawdzal. Co ciekawe,
    tylko Polacy mieli z tym jakis problem, dla obcokrajowcow to bylo
    normalne. Amerykanie czesto mieli zamiast podpisu "Check my ID" i sami
    od razu wyskakiwali z prawem jazdy albo paszportem.
    Ogolnie to troche boli mnie to jak place kredytowka i czesto sie podpisu
    nie sprawdza, czasami grzecznie zwracam ludziom na to uwage.

    Pozdrawiam
    lukasz