  • Data: 2008-12-18 01:06:24
    Temat: Re: posługiwanie się moja kartą kredytową przez żonę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Moja umowa tego nie przewiduje :D. Merchant zatrzymuje karte na
    > zlecenie aklajera. Moze co najwyzejj zadzwonic do aklajera i
    > powiedziec, ze ma przypadek w ktorym podejrzewa, ze karta jest uzywana
    > przez osobe nieuprawniona. Nie sadze zeby ktokolwiek to zrobil, bo nie
    > chce im sie dzwonic nawet w przypadku komunikatu "zadzwon do CA".Nie
    > wspominam juz o tym, ze naraza sie na spor i traci klienta.

    Stary, pobozne zyczenia nie wystarcza. Praktyka jest taka (zwlaszcza
    w przypadku wiekszych zakupow i zwlaszcza nie w supermarkecie, czyli
    tam, gdzie sprzedawca sam traci, bezposrednio lub posrednio, na
    fraudach), ze taka karte mozna bardzo szybko stracic.

    Kasjer nie naraza sie na zaden spor, on wykonuje (jak dla klienta)
    polecenie banku - wydawcy karty, i jesli "nie jest nowy", to karta
    bedzie przecieta zanim klient zorientuje sie o co chodzi. Kasjer moze
    takze otrzymywac premie za zatrzymanie takiej karty, wiec ma dodatkowa
    motywacje.

    Nie wiesz czyje polecenia wykonuje kasjer? Systemu. System kazal
    karte przeciac, to trzeba bylo przeciac :-). Jesli klient sie z tym
    nie zgadza, to niech sie skontaktuje z Systemem, najlepiej w osobie
    wlasnego banku.

    Jesli kasjer ma pewnosc ze karta posluguje sie osoba nieuprawniona,
    to nie musi nawet nigdzie przedtem dzwonic. Podobnie w przypadku
    stwierdzenia, ze karta jest podrobiona albo przerobiona (np. brak
    zgodnosci numerow na sciezce/plastiku/embosowanego, wyrazne slady
    przerabiania itd). Jest to zrobione celowo, zeby zaskoczyc
    przeciwnika, tak jest zreszta podobno bezpieczniej dla sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa