  • Data: 2008-12-21 14:14:11
    Temat: Re: pos^(3)ugiwanie sie^ moja kart? kredytow? przez ?one^
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gij8gm$759$1@news.dialog.net.pl...

    > Fraud jest czynem zabronionym. Fraud czyli posłużenie się kartą płatniczą
    > przez osobę nieuprawnioną. I mistrzu - NIE Ty jesteś tu władny uprawniać
    > czy nie uprawniać osoby do karty - na odwrocie masz napisane kto jest
    > właścicielem karty i ten podmiot określa warunki jej użytkowania.

    Podstawę prawną tego twierdzenia podasz? Właścicielem jest bank, ale
    użytkownikiem jest konkretna osoba.
    Jeśli ta osoba da komuś pełnomocnictwo do użytkowania jej karty, to łamie
    regulamin, bank może nawet i zatrzymać kartę,
    ale czyn zabroniony to jeszcze nie jest, gdyż nie podpada pod przepisy z kk,
    czy kw.

    > To w kwestii czy kasjer może/nie może przyjmować płatności związanej z
    > czynem zabronionym i jakie kroki podejmie. Pamiętaj, że karta jest właśnie
    > substytutem gotówki.

    Wskaż jełopie podstawę prawną na fakt, że użyczenie karty jest czynem
    zabronionym. Jest niezgodne z regulaminem i tyle, bank może i nawet
    zatrzymać kartę choćby poprzez łapy sprzedawcy idioty, jednakże wskaż jaka
    odpowiedzialność ciąży na osobie przedkładającej kartę, jeśli osoba
    uprawniona zezwoliła mu na użycie tej karty. Odpowiedź brzmi żadna, poza
    odwiedzinami na komisariacie do czasu wyjaśnienia sprawy.