  • Data: 2010-06-16 12:30:51
    Temat: Re: postaw na Jarosława i wygraj
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Młotkowy" <n...@...co.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hvabkh$42i$...@n...onet.pl...

    > Uwzględnij poprawkę na inflację wstawiając zamiast moich 5, Twoje 7 czy
    > 9%. inflacja jest już w tym uwzględniona.
    > Tak samo 5% przy kapitalizacji, jak i 5% przy obliczeniu odsetek. Jeśli
    > inflacja skoczy na 10%, to banki zaproponują 15% na lokatach. Rynek jest

    Czyli chcesz zarabiać rocznie 5% netto w długim terminie i przy pasywnej
    strategii? Marzyciel. To w takim razie czemu nie 10% albo 60%. Natomiast to,
    że piszesz, iż w przypadku inflacji 10% banki zaproponują lokaty na 15%
    sugeruje już turystę.

> [...]
    > nawet, jeśli będzie żył 1000lat, a kapitał ZAWSZE ZOSTANIE w jego ręku. Co
    > Ci ZUS może w tej kwestii zaproponować? ZUS liczy, że wykorkujesz w rok po
    > przejściu na emeryturę, a Twój kapitał ukradnie państwo.
    > Jeśli w wieku 65 lat uznasz, że emerytury dostajesz za mało, to Twój
    > kapitał (~1mlnzł) podzielony przez średni pozostały czas życia (z sufitu:
    > 10 lat = 120 mies.) = 8kpln/mies. O tyle większą emeryturę możesz sam
    > sobie wypłacać.
    >
    > Jeśli tego nie widzisz, to szkoda było moich pazurów i klawiatury.

    No to było szkoda. Masz nadmiernie uproszczony model świata.

    > Tylko IDOCI i ZŁODZIEJE akceptują państwowe przymusowe ubezpieczenia
    > emerytalne.

    No i może jeszcze Cykliści!

    > Nadal czekam na merytoryczny kontrprzykład.
    > Niech mi ktoś wskaże, bom głupi: Do czego nam jest potrzebne to (czy inne)
    > państwo?

    Mnie państwo jest na przykład przydatne do budowy infrastruktury drogowej,
    bo lubię szybko jeździć albo do eliminacji i ograniczania zakusów
    przynajmniej części mend.

    > Czy ma jakiekolwiek znaczenie jakiej barwy flagą/godłem posługują się
    > włodarze tego kraju?

    Konkretna flaga/godło nie ma, ale jakaś forma organizacji wielkoskalowej
    bywa przydatna.