    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pozorna odwilz w kredytach hipotecznych?
    Date: Wed, 26 Aug 2009 22:18:07 +0200

    Paweł pisze:
    > jednakoz zamkniecie KK przed kredytem i otwarcie jej po jego udzieleniu
    > daje ten sam wachlarz ryzyka, wiec sam fakt posiadania KK jest fikcyjna
    > przeszkoda przy udzielaniu kredytu.

    To nie jest sprawa fikcyjna.

    Mając duży limit istnieje obawa, że się z niego w sytuacji podbramkowej
    skorzysta. W życiu bywa różnie.

    Ja np. miałem swojego czasu średnie wykorzystanie limitów 3k PLN ale
    pewnego razu było to i nawet 20k PLN. I o ile 3k PLN byłem w stanie
    spłacać zawsze w 100% o tyle istnieje spora szansa, że tego 20k PLN
    mógłbym jednak nie spłacić. Bank musi to brać pod uwagę. No chyba, że
    klient każdego miesiąca w pełni spłaca praktycznie cały limit w
    wysokości kilka(naście/dziesiąt) tyś PLN to wtedy faktycznie nie powinno
    się tego brać pod uwagę. Ale ile jest takich osób ?

    Innymi słowy : to, że ktoś przez 5 lat zawsze spłaca zadłużenie w
    wysokości np. połowy pensji nie oznacza, że jak przyjdzie potrzeba to
    spłaci zadłużenie w wysokości pensja x 5. A mając KK może z takiego
    zadłużenia skorzystać zawsze i wszędzie, z dnia na dzień.

    Poza tym mając na sobie KK hipoteczny na granicy zdolności kredytowej o
    wysokich limitach na KK możesz IMO zapomnieć.

    --
    Mithos