    From: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do
    Date: Tue, 14 Aug 2007 06:17:19 +0000 (UTC)

    Piotr <piotr@centrum_.cz> napisał(a):

    > Normalne moto robi sie jako sprzedaz - wpisuje dane karty i tyle... ale
    > karty oznaczone jako "wirtualne" w wiekoszsci sa odrzucane - i trzeba je
    > autoryzowac jako rejestracja, dzwonic po kod autoryzacji, itp (swoja droga
    > nie zawsze wymagany). Tak wiec jesli sklep wstuka taka karte jako sprzedaz -
    > dostaje odmowe - i trafia na liste banku jako sklep nie obslugujacy
    > karty... - bo coz wymagac od handlowca w zagranicznym sklepie zeby dzwonil
    > po kod autoryzacji - skoro kazda cywilizowana karta prepaidowa przechodzi
    > normalnie...

> [...]

    Wina ewidentnie lezy po stronie wystawcow kart, bo zamiast wprowadzic procedury
    umozliwiajace np. dopelnienie karty wirtualnej z konta, gdy platnosc jest wyzsza
    niz napelnienie karty, co moze wynikac z roznic kursowych lub wstepnej autoryzacji
    na nizsza kwote niz kwota do zaplaty, ida na latwizne i ograniczaja funkcjonalnosc
    kart.
    Wystarczyloby, gdyby w takich przypadkach do wlasciciela karty przychodzilby sms z
    opisem transakcji i zadaniem potwierdzenia w celu doladowania karty wirtualnej przez
    bank do wymaganej kwoty.

    Ciekawe, ze nikt jeszcze nie zglaszal podobnych problemow przy karcie prepad ING,
    ktora moze ewidentnie nie byc zwiazana z jakimkolwiek kontem. Moalo osob z niej
    korzysta czy tez identyfikuje sie ona w sposob "ukrywajacy" informacje o tym, ze
    jest prepaid?

    "4. Jakie transakcje mogę realizować za pomocą Karty VISA przedpłaconej?
    Za pomocą Karty VISA przedpłaconej możesz dokonywać tzw. płatności na odległość, to
    znaczy zapłaty za zakupy zrobione przez Internet, zamówienia telefoniczne i pocztowe
    (np. rezerwacje hotelowe). Dodatkowo Kartą VISA przedpłaconą możesz realizować
    transakcje bezgotówkowe, czyli płacić nią za towary i usługi na całym świecie -
    wszędzie tam gdzie akceptowane są płatności kartami VISA "