    From: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do
    Date: Tue, 14 Aug 2007 07:43:08 +0000 (UTC)

    Marek Pieróg <u...@w...net> napisał(a):

    > Akurat ta karta jest dostępna tylko dla posiadaczy konta w multi i jest
    > z nim powiązana.
    >
    > Co do ewentualnych różnic kursu - hej nie jestem idiotą i nie
    > "doładowuje" karty na styk po bieżącym kursie tylko zostawiam jakaś
    > kilkuprocentową rezerwę na taki wypadek.

    Znalazlem wyjasnienie na stronach mBanku, ktore rownoczesnie wyjasnilo mi, dlaczego
    prepaid ING nie ma powyzszych problemow (mozna nim placic rowniez w sklepach, w
    swyklych terminalach - obsluguje ich zapytania)

    "Jak każde nowatorskie rozwiązanie korzystanie z eKARTY jest czasem komplikowane
    przez niedostosowanie istniejącej struktury technicznej do nowych wymagań -istnieją
    punkty, które akceptując karty organizacji Visa Int. nie akceptują eKARTY.
    Generalnie spotykamy dwa główne powody takiej sytuacji:
    -otrzymane z wirtualnego punktu handlowego zapytanie ma format zwykłego zapytania -
    takiego jak otrzymujemy z bankomatów, supermarketów i sklepów działających w
    "fizycznym", niewirtualnym świecie. Takie autoryzacje musimy odrzucić, gdyż ze
    względów bezpieczeństwa eKARTĄ nie można dokonać transakcji niewirtualnych.
    -z wirtualnego punktu nie otrzymujemy zapytania autoryzacyjnego ponieważ punkt
    obsługuje tylko karty kredytowe, przy których autoryzacja nie jest konieczna.
    Często punkty takie wymagają jako dodatkowego potwierdzenia podania adresu, na który
    ma zostać przysłana faktura (tzw. adresu billingowego) lub przesłania faksem kopii
    dokumentów kupującego. Nawet po otrzymaniu tych danych punkt nie jest w stanie
    zweryfikować klienta, gdyż dla karty wirtualnej jedyną formą otrzymania zgody na
    dokonanie transakcji jest autoryzacja on-line u wydawcy (czyli w mBanku)."

    "Te problemy w większej skali dotyczą sklepów zagranicznych, które już wcześniej
    obsługiwały karty kredytowe i nie chcą, bądź nie mogą, dokonać zmian systemowych,
    które byłyby zgodne z regulacjami organizacji Visa. Naszym zdaniem nie doceniają w
    ten sposób rosnącego grona klientów - posiadaczy kart wirtualnych na całym świecie.
    Jednocześnie podtrzymują funkcjonowanie mniej bezpiecznych płatności - kartami,
    których można używać bez autoryzacji on-line, także w zwykłych sklepach i rozmaitych
    punktach usługowych."