  • Data: 2009-04-10 16:15:24
    Temat: Re: prof. Balcerowicz milczy...
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie biliony? Pisałeś raptem o dwóch. W skali całej UE to okruch.

    Nie ja pisałem tylko Tomas Urbaś.... Nieważne.
    Interesujący jest wczesniejszy wpis Urbasia....

    Wielka tajemnica Obamy i Barroso
    http://urbas.blog.onet.pl/2,ID371134980,RS1,index.ht
    ml

    "[...] Na przełomie 2005 i 2006 r. pękła spekulacyjna bańka na rynku
    amerykańskich nieruchomości. Uważamy, że pęknięcie tej bańki uruchomiło
    destrukcję opartego na lewarowaniu i spekulacji świata międzynarodowych
    finansów przełomu tysiącleci. Ceny nieruchomości zaczęły dynamicznie spadać,
    a spekulanci skierowali kapitały na pozostałe rynki w tym np. miedzi. W maju
    2006 r. pękła bańka na rynku surowców (m.in. miedzi i złota). Został również
    zachwiany wzrostowy trend na rynku akcji. Spekulacje przeniosły się na rynek
    produktów rolnych (np. kukurydza) oraz ropy naftowej. W październiku 2007 r.
    pękła bańka na rynku akcji. Uciekające kapitały zaczęły windować ceny
    surowców (ropa naftowa, miedź, produkty rolne). Tąpnięcie nastąpiło w
    połowie 2008 r. Zaczął się spadek cen praktycznie wszystkich aktywów.
    Jedynie złoto zdołało odbić się w październiku 2008 r., gdy ogrom kryzysu
    stał się widoczny gołym okiem i złoto stało się środkiem
    tezauryzacji.[...]".

    http://stooq.pl/q/?s=cl.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0

    http://stooq.pl/q/?s=xauusd

    Endriu