  • Data: 2009-04-11 15:23:58
    Temat: Re: prof. Balcerowicz milczy...
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie oddamy prawa do 20%+ bezrobocia (jak za Akcji Wyborczej Solidarność)
    > które Lech Wałęsa robotnikom ofiarnie wystrajkował od komuny! ;-)

    Nie no panowie, twierdzenia jakoby TW Bolek nam coś "wystrajkował" jest
    troszkę śmieszne:

    Jak bezpieka walczyła w obronie p.Wałęsy
    http://korwin-mikke.blog.onet.pl/2,ID325045277,index
    .html

    " [...] Jak już pisałem, nie mam zamiaru specjalnie zajmować się p.Lechem
    Wałęsą - nie dlatego, że to był agent SB, lecz dlatego, że jest to kompletne
    zero. Zawsze tylko bredził i bredził (wczoraj oświadczył: "Oczyszczę się - i
    dostanę znów Nobla!"). Nawet ukraść kompromatów ze swojej teczki nie umiał
    inteligentnie.
    Ludzie wychowani w kulcie "władzy klasy robotniczej" uparli się widzieć w
    Nim nieledwie geniusza. Nie mam pojęcia, dlaczego.
    Ja p.Wałęsą nie byłem zauroczony nawet przez minutę. Co prawda: lepsze
    kompletne (i skorumpowane...) zero, niż inteligentny (a nie daj Boże jeszcze
    uczciwy!) lewicowiec. Dlatego na te (patrz niżej) poczynania SB patrzę ze
    zrozumieniem. Kluczowe dla historii Polski jest dowiedzenie się: w którym
    momencie bezpieka, uważająca (i słusznie!) KSS KOR za głównego wroga
    Polski - nieoczekiwanie dopuściła do rozmów w Magdalence eksponentów
    "Wielkiego Wschodu", czyli Jacka Kuronia i Adama Michnika - i postanowiła
    oddać im władzę w Polsce.
    To nastąpiło w ciągu dwóch dni, między 13 a 15 września 1988. Co się wtedy
    stało?
    P.Mieczysław F. Rakowski twierdzi, że euro-lewica obiecała duże pieniądze...
    Wróćmy do tematu. Gdy byłem we wrześniu 1981 roku w Gdańsku działacze WZZ
    tłumaczyli mi, że oni przecież wiedzieli, że był agentem bezpieki - ale w
    momencie wyboru na szefa Komitetu Strajkowego forowała go taka liczba
    agenciaków, że nie dali rady. A po kilku dniach było już za późno: stał się
    SYMBOLEM - i był nie do ruszenia.
    Spasowali.
    Proszę zdać sobie sprawę z potęgi aparatu bezpieki, który w ciągu kilku dni,
    dysponując środkami masowego przekazu i siecią 300.000 TW zrobił z p. Wałęsy
    IDOLA MAS.
    Nie wiedziałem jednak, jakie siły była gotowa uruchomić bezpieka, by raz
    ulokowanego na szczycie wielomilionowego ruchu swojego człowieka - na tej
    pozycji utrzymać.Tego dowiedziałem się z dokumentów zebranych w książce
    pp.Cenckiewicza i Gontarczyka:

    Nr 18

    1981 luty 21, Warszawa - Plan działań przygotowany przez Departament III "A"
    MSW w razie pozbawienia Lecha Wałęsy funkcji przewodniczącego KKP NSZZ
    "Solidarność"l

    Warszawa, dnia 21 II 1981 r.
    TAJNE SPEC[jalnego] ZNACZENIA

    KONCEPCJA przygotowania i realizacji działań na przypadek wykonania zamiaru
    eliminacji Lecha Wałęsy z przewodniczącego KKP NSZZ "Solidarność" przez KSS
    KOR i elementy "ekstremistyczne"

    OPRACOWANO w Wydz[iale] III Dep[artamentu] III-A [MSW]

    Źródło: IPN 0236/277, t. 2, k. 208-211, oryginał, mps.
    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/