  • Data: 2007-12-05 22:27:51
    Temat: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Dec 2007 12:52:36 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >nie ma sprawy, masz za darmo (zrodla u dolu linka wiadacego do
    >wykladu)
    >
    >http://e-handel.mm.com.pl/wyklady/08_04.htm

    Do wykładu, czyli to tego, co ktoś sobie na ten temat wymyślił. Ty
    zaś, za cene lokalnego połaczenia zadzwoń do IH i tam sied owiesz nei
    tyle domysłów, co prawdy.

    >1. konsument powinien być przed zawarciem umowy powiadomiony o szeregu
    >istotnych cechach oferowanego produktu/usługi:

    A tu nie jest.

    >Kto oświadczył drugiej stronie wolę zawarcia umowy, określając w
    >oświadczeniu jej istotne postanowienia (oferta), i oznaczył termin, w
    >ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi, ten jest ofertą związany aż
    >do upływu oznaczonego terminu.

    A ta oferta, w myśl art. 543 KC, to wystawienie towaru publicznie z
    oznaczeniem ceny.

    >§ 2. Gdy termin nie był oznaczony, oferta złożona w obecności drugiej
    >strony za pomocą telefonu lub innego środka bezpośredniego
    >porozumiewania się na odległość przestaje wiązać, jeżeli nie zostanie
    >przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób przestaje wiązać z
    >upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym toku
    >czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.

    Czyli, jeśli sklep zażąda potwierdzenai złożenia oferty kupna i nie
    dostanie potwierdzenia, może nie wysłac towaru.

    >Na bazie powyzszego raczej nie widze sensu dyskusji z toba, gdyz nie
    >jestes w stanie przytoczyc jakichkolwiek argumentow poza wlasnym
    >doglebnym przekonaniem, ze sklep powinien - wlasciwie sam nie wiem,
    >czego bys wymagal - realnie.

    Poza tym, że to, co przytoczyłeś nijak sie nie ma do moich tez. Według
    Ciebie umowę się zawiera wtedy, kiedy się napisze, że to jest umowa, a
    ja opieram się na KC, który definiuje dośc precyzyjnie ten moment.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356