eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
  • Data: 2008-10-31 16:01:43
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: C...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Paź, 07:22, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    > Co znaczy dodruk ? Jestes swiadom ze zmonetaryzowany pieniadz to od
    > 10-20% wszystki pieniedzy a pieniadze drukuja BANKI :) pod przyszloy PKB.

    Widziałeś kiedyś bank mający drukarnie gotówki ? Widzę że w innej
    rzeczywistości żyjesz.

> [...]
    >
    > Jeden zbiera zywnosc , drugi produkuje ubrania a trzeci zajmuje sie
    > budownictwe.
    >
    > Pierwszy zebral 10kg zywnosci i sprzedal trzeciemu za 10zł. Trzeci co
    > prawda nic nie ma ale wybudowal dom wiec sprzeda go drugiemu za 10zł
    > Drugi wydal co prawda kase ale udalo mus ie zrobic buty dla pierwszego
    > wiec znow ma 10zł.
    >
    > Kazdy z nich ma 10zł i zrealizowal swoja napilniejsza potrzebe.
    >
    > Jednak pierwszy z i nich mysli sprzedalem 10kg dostalem 10zł sprzedam
    > 40kg dostana 40zł.   Ale skad ? nie ma tyle pienidzy na wyspie ...
    Jak to nie ma ? Wystarczy że któryś mu wystawi weksel opiewający na ta
    kwotę - to się nazywa pieniądz dłużny i funkcjonuje już od kilku tys.
    lat. I do tego żadnej gotówki nie potrzeba. To są dobrowolne
    transakcje miedzy 2 stronami - zabronisz im tego ?

    > A oczywiscie bankier bierze procent.  Po jakim czasie na wyspie nie
    > bedzie pieniadzy bo wszystkie beda u bankiera ?
    Widocznie nie wiesz, że pieniądze w banku należą do deponentów a nie
    do bankiera.