    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelew zagraniczny z konta w euro z bzwbk
    Date: Sat, 25 Apr 2009 19:25:11 +0200

    Pete wrote:

    > U nadawcy czy odbiorcy?
    > U odbiorcy - oczywiście pomniejszona.

    Kwota transferu, a nie kwota ksiegowana.

    > Perwsze słyszę, żeby beneficjent miał możliwość wyboru czy zostanie
    > obciążony kosztami czy nie.

    Nie wiem jakimi rządzi się to prawidłami, bo też nigdy te koszty nie były
    dla mnie jakoś istotne i nie sprawdzałem tego dokładnie,
    ale kilka razy miałem sytuację, że po wykonaniu
    przelewu z opcją kosztów u beneficjenta, bank
    potrącił te koszty po kilku tygodniach z mojego rachunku -
    i takie własnie było wyjaśnienie banku po mojej reakcji, że odbiorca nie
    akceptuje
    księgowania przelwów zagranicznych z potrąceniem kosztów,
    więc pewnie mają taka opcję.

    > I tak jest w rzeczywistości. AFAIK w znanych mi bankach nie ma
    > możliwości wyboru prowizji przy przychodzących przelewach
    > zagranicznych.

    Nigdy tego nie sprawdzałem.
    W zasadzie cieszyłem się, ze klient w ogóle zapłacił :-)

    > Przewalutowanie to jedno, prowizja za SWIFT to drugie.
    > Mam wrażenie, że nie orientujesz się nawet za co Bank pobiera ci
    > prowizje.

    Wrażenie prawidłowe. Z ciekawości sprawdziłem jak to jest opisane
    w Pekao i mam tam przy SEPA z Niemiec kwotę przekazu wg kursu waluty
    z dnia i 30 zł (tyle samo co brał BPH) opłaty "za otrzymany przekaz w
    obrocie dewizowym"
    Ta kwota 30 zł jest stała, bo widzę, że przy przelewaxh na 3000 euro i 75
    euro jest tak samo.

    > Jak w takim razie wygląda procedura?

    Nie wiem o co pytasz,
    ale odnoszę wrażenie, że dla Ciebie nie ma różnicy między kwotą
    transferowaną
    i kwota księgowaną, więc wyjaśnianie nic nie da.

    Ja w dokumentacji przelewu przychodzącego zawsze widzę jaka była kwota
    zlecona przelewu i jaka jest kwota księgowana i widzę
    jaką kwotę dysponował zlecający i jakie były koszty po mojej stronie.
    Rozumiem, że Ty chcesz udowodnić, ze odbiorca przelewu moze uznać,
    że nie otrzymał umówionej kwoty, bo zaksięgowano mu nieco mniej
    czy też potrącono mu jakieś koszty. Spróbuj to udowodnić
    w oparciu o przepisy i regulaminy banku, a nie tylko o wrażenie
    odbiorcy. Wiem, wiem w praktyce będzie trudniej, ale rozpartywana w sporze
    będzie kwota transferu
    a nie kwota księgowana.