  • Data: 2006-02-01 21:40:13
    Temat: Re: rach. prawdopod. ?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > To jaki konkretnie algorytm proponujesz? Taki, ktory da Tobie
    > (klientom)
    > pewnosc, ze go bank ("informatyk") nie bedzie potrafil odwrocic? :-)

    niech będzie np hasz md5

    > Owszem. Bo w ta strone to dziala - mozesz wiedziec, ze bank moze
    > haslo
    > rozszyfrowac, ale nie mozesz wiedziec, ze nie moze.

    w ING bank MUSI umiec rozszyfrowac haslo zeby porownac wybrane
    jego znaki. W innych bankach nic noie MUSZĄ - mogą za to zaszyfrowac
    hasla jednokierunkowo i nawet powinni - nie ma powodu by
    hasło pozostawić nie zaszyfrowane lub tworzyc
    procedure odszyfrowania - jesli znasz takie powody to podaj

    > Snifery akurat do SSL maja sie nijak.

    OK - moja pomylka - te podsluchujące hasło trojany to key-loggery

    > Zajmuje sie roznymi rzeczami (aczkolwiek akurat tym od dluzszego
    > czasu
    > niz innymi rzeczami). Jakbys konkretnie napisal czego nie rozumiesz
    > albo
    > z czym sie nie zgadzasz to zapewne bede w stanie Ci to wytlumaczyc.
    > To sa dosc podstawowe rzeczy zreszta.

    no wlasnie - dla mnie tez sa oczywiste, i ja te dwie metody loginow
    porownuje
    a ty nie chcesz sie na temat porownania wypowiedziec
    1 - logowanie - pelne haslo mozna podsluchac keylogerem,
    wyrywkowe potrzebuje wielu prob podsluchu
    2 - przechowanie hasla - pelne haslo mozna przechowac jako skrót,
    bezpiecznie
    wyrywkowe - musimy w banku miec algorytm na
    odszyfrowanie hasla
    Oba sposoby mają więc swoje "plusy dodatnie i ujemne" :-)
    A teraz powiedz czego nie rozumiesz i o czym my dyskutujemy
    *** blad ***