  • Data: 2014-12-07 20:02:27
    Temat: Re: stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
    Od: janek z pola <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-12-05, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I słusznie.

    > To zaloguj się do nowego i oceń.
    >
    > O ile można mieć zastrzeżenia do ukrywania mniej standardowych opcji w
    > dziwnych miejscach, o tyle dojebanie się do przelewów to jest IMHO oznaka
    > złej woli. ;)

    Używałem konta w mBank aktywnie przez ładnych parę lat (pewnie z 8).
    Przestałem jakoś w październiku 2013 roku. Na moim przykładzie mogę napisać
    to jest źle w przelewach.

    Otóż pierwszy przelew jaki wykonywałem z nowego interfejsu podzedł na dane
    odbiorcy, gdzie w polu "imię i nazwisko/nazwa" (czyli de facto pewnie w
    pierwszej komórce pola "dane adresowe odbiorcy") poszedł mało cenzuralny
    opis typu "cholipcia ale to jest dno" (tylko bardziej dosadnie). Było to
    wynikiem idiotyzmu w przelewach nowego interfejsu, gdzie nie mogę zacząć
    wypełniać formatki przelewu od dany adresowych odbiorcy, kwoty czy numeru
    konta, tylko MUSZĘ rozpocząć wpisywanie danych przelewu od pola właśnie
    "imię i nazwisko lub nazwa".

    I to jest przykład jak jakiś nieudouczony imbecyl będący projektantem
    interfejsu użytkownika w BRE Bank S.A. mija się z funkcją biznesową produktu
    jakim jest przelew realizowany za pośrednictwem systemu ELIXIR.

    Bo funkcja biznesowa tego produktu to jest przekazanie pieniędzy z konta A
    na konto B przy czym dodatkowo dla konta A bank zleceniodawca ELIXIRu
    podstawia dane teleadresowe właściciela rachunku A, a wykonawca przelewu
    MOŻE podać dane teleadresowe podmiotu będącego właścielem rachunku B i MOŻE
    podać tytuł tego przelewu.

    Ale nie w gównianym mBanku, gdzie nie jest eksponowany numer rachunku, tylko
    jest eksponowane "imię i nazwisko lub nazwa firmy", bo jakiś debil sobie
    wymyślił że klienci są takimi samymi debilami jak on i nie wiedzą czy
    zlecają przelew do nowego odbiorcy czy może jednak do zdefniowanego. I dodam
    tutaj, że to się dzieje na ekranie "przelew do osoby lub firmy" - żeby się
    do tego ekranu dostać to trzeba wpierw wybrać "przelewy". Na ekranie
    "przelewy" jest wywalona część odbiorców zdefiniowanych, to mogę sobie z
    tego poziomu zrobić przelew do zdefiniowanego.

    W efekcie końcowym mój pierwszy kontakt z tą formatką do przelewów skończył
    się tak, że wpisałem "cholipcia ale to jest dno" w pole "imię i nazwisko lub
    nazwa" i wypełniłem pozostałe pola tak jak chciałem, a na koniec wróciłem do
    "imię i nazwisko lub nazwa" i tam sobie wpisałem to co chciałem, wcisnąłem
    "Enter" i potem zatwierdziłem przelew. No i nie zauważyłem, że geniusze z
    mBank nie przyjęli edycji pola "imię i nazwisko lub nazwa". Następnie
    musiałem przepraszać panią odbiorcę tego przelewu że zamiast swojego imienia
    i nazwiska zobaczyła w tym polu nazwę najstarszego zawodu świata.

    --
    Wysłane z pola.