    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: stalo sie, mBank uszczesliwil mnie na sile
    Date: Mon, 8 Dec 2014 11:39:03 +0100

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnm894r1.u4t.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl...

    > I dlatego przed tym 10tym nawet nie sprawdzi, jak się obsługuje nowy
    > interfejs? Dlatego uważa, że nie da w nim rady wykonać przelewu w
    > terminie?

    Wprowadzasz chaos do dyskusji.
    Nie śmiem zakładać, że robisz to celowo lub z innych powodów, więc zakładam,
    że to pośpiech.
    Wyciąłeś z mojej odpowiedzi kontekst który tam celowo pozostawiłem.
    Przypomnę całość:
    ---------------

    > Jeżeli to jest faktycznie obraz typowego polskiego 'byznesmyna' to
    > faktycznie w tym kraju lepiej nie bedzie...

    To może być obraz małego przedsiębiorcy borykającego się na co dzień z
    zatorami płatniczymi.
    ----------------
    Moja wypowiedź dotyczyła tylko kwestii płacenia ZUS ostatniego dnia i nie
    miała żadnego związku z jakimkolwiek interfejsem jakiegokolwiek banku.
    Kierowane do mnie Twoje pytanie dlaczego on nie zajrzy przed 10-tym
    pozostawiam bez odpowiedzi bo nie rozumiem dlaczego kierujesz je do mnie.

    > E, siebie najłatwiej zmienić.

    Nie ogarniam, co chciałeś powiedzieć.
    Pisząc, że być może lepiej nie będzie miałem na myśli to, że w USA dzień
    wolności podatkowej wypada gdzieś w kwietniu a u nas pod koniec czerwca. To
    jest według mnie główna przyczyna zatorów płatniczych.
    Często widuję wypowiedzi o podatkach, że coś podnieśli i przychody budżetu
    spadły. Wszystkie te wypowiedzi mają niewypowiedziane założenie, że
    optymalne podatki to takie, które dają max przychodów budżetu. Według mnie
    to założenie jest błędne, ale ekonomistą nie jestem.
    Moim zdaniem optymalne są gdzieś na poziomie 2/3 tego maksimum (tak
    przyjmuję na podstawie tego kwietnia i czerwca). Takie spowodowały by szybki
    rozwój gospodarczy i wkrótce przychody budżetu były by już takie jak by
    były, gdyby cały czas utrzymywać się koło tego max, a następnie już tylko
    wyższe. Skoro przez 25 lat nasi politycy do tego nie doszli to może nigdy
    nie dojdą - czyli "być może lepiej nie będzie".
    Nie dziwię się, że młodzi ludzie (ci myślący) wyjeżdżają.
    Nie śmiem zakładać, że jest to celowe działanie polityków więc zakładam, że
    to zwykła głupota.
    P.G.