  • Data: 2010-05-21 10:31:11
    Temat: Re: (streszczenie) Nie za póżno ? :)
    Od: z/svc <z/svc@> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 May 2010 02:29:22 +0200, "Waldek" <s...@n...cpam> wrote:

    >Ok - wiem ze kazdy fundusz okresla w statucie ile % i w co wklada

    >A nie lepiej wtedy zrobic transfer do sub.fund. pienieżnego ?
    >odpada wtedy przedplacona "belka"

    Można.
    Możesz wejść sobie na stronę mBanku i obejrzeć ich Supermaret Funduszy
    Inwestycyjnych. Spoto TFI można u nich kupować poprzez eKonto, choć
    nie wszystkie jakie są na rynku. Część z nich jest właśnie typu
    "parasolowego", czyli transfery nie powodują belki.

    >Z tym się zgadzam, ale jak widać siedzisz caly czas w tej piaskownicy
    >a zona jest "nemo" w tym temacie i nie wiem na ile ja jej bede umial pomoc

    Tylko tak się wydaje. Oprócz tego, że regularnie czytam, to ruchów na
    giełdzie wykonuję bardzo mało. Ostatni był jakiś rok temu :)

    >Zona raczej jest dosc sceptycznie nastawiona do gieldy
    >z drugiej strony raczej nie panikowała gdy widziala spadki w TFI
    >i systematycznie doplacala do kapitalu, jednak nie wiele to dalo
    >na przestrzeni 3 lat - lokate bankową na obecnej 5% stopie
    >- jak widac to srednio-dobre rozwiazanie inflacja teraz 4,2 ?

    Moja też była sceptycznie nastawiona, ale jak jej wytłumaczyłem jak z
    tego można skorzystać, to się przekonała.

    Panikują Ci, którzy nie stosują stop lossów, nie mają żadnego planu
    działania i liczą na szybki duży zysk.

    >Czyli sugerowac jej, aby poki co zostawila w spokoju ta avive ?

    Sugeruję Ci to przemyśleć, przeliczyć i podjąć świadomą decyzję co
    dalej z tymi środkami zrobić.
    Decyzja o pozostawieniu tam środków nie musi być zła, byleby była
    podjęta świadomie, samodzielnie i była częścią Waszego planu
    inwestycyjnego.

    Nie śmiem sugerować Ci co macie z własnymi środkami robić.

    >L/S to "zajecie pozycji" na spadki lub wzrosty
    >SL - pewnie skrot od stop loss
    >TP - nie wiem :)

    Take Profit

    >I jeszcze jedno mi sie bardzo spodobalo
    >(...) kaganek oświaty, który często przynosi dopiero komornik :)

    :)

    --
    z/svc