    From: o...@g...com
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw,pl.biznes
    Subject: Re: studia MBA - czy dają 100% sukces?
    Date: Tue, 10 Feb 2009 16:02:59 -0800 (PST)

    On 10 Lut, 22:01, "basti78" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czy sie zwrócą piniendze i w jakim czasie........... nikt Ci na to nie
    > odpowie, znam baranów głupszych od mojego jednego buta, którzy zarabiają
    > krocie nie mając żadnego specjalnego wykształcenia bo są "obrotni"
    > (oczywiscie mowie o legalnej pracy) i mądrych ludzi którzy nie potrafią się
    > sprzedać odpowiednio i doją po 1500 spełniając się w pracy naukowej albo są
    > wykorzystywani tyrając za 5ciu i robiąc robotę innych bumelantów którzy na
    > ich garbie robią karierę.......
    > gwarancje - uważam żadne, tym bardziej z takimi wątpliwościami

    no tak, ale po pierwsze jednak czegoś można się będzie tam na tych
    studiach nauczyć, ponoć bardzo pożyteczne i konkretne rzeczy,
    symulacje sytuacji decyzyjnych w których trzeba podejmować szybkie
    decyzje... tak przynajmniej piszą tu czy ówdzie... zwłaszcza o tych
    uczelniach z akredytacjami szacownych międzynarodowych instytucji, nie
    wiem czy to prawda?

    no a po drugie to podobnoż sam ten dyplom, jeśli rzeczywiście
    renomowanej uczelni, to stanowić ma wartość samą w sobie, że niby
    pracodawcy "na poziomie" doceniają właścicieli takowychż już na samym
    wstępie, znaczy a priori... czy to prawda? nie wiem, ale wiem na pewno
    już z własnych obserwacji, iż dobry dyplom ukończenia dobrej uczelni
    często nie jest lekceważony i stanowić może ważny atut!

    Czy ta uczelnia już powyżej wymieniona należy do grona aż tak
    renomowanych - to tego ja niestety nie wiem i co gorsza za bardzo nie
    mam pomysłu jak i gdzie to sprawdzić w możliwie krótkim czasie (bo
    pozostało zaledwie 4 dni do złożenia wniosku)

    Ja osobiście nie mam najmniejszego zamiaru robić komukolwiek tutaj
    jakiejkolwiek reklamy, przytaczam odnośnik do jednej z uczelni z
    prostego powodu - tylko ta z liczących się uczelni warszawskich
    oferuje kurs MBA już od lutego, a ja nie chcę czekać pół roku.
    Wcześniej jeszcze WSHiFM im. Skarbka także oferowała podobny kurs,
    tylko 3x tańszy i trwający 10 miesięcy, http://wshifm.edu.pl/x.php/1,2/Uczelnia.html
    ale okazało się, iż ów kurs nie zostanie uruchomiony z powodu tego, że
    nie zgłosiła się dostateczna liczba kandydatów aby utworzyć choćby
    jedną grupę studencką.

    > osobiscie mogę polecić SGH i "Zarządzanie Produktami i Usługami"
    > jest tam paru ciekawych wolnomyślicieli którzy starają się ciekawie pokazać
    > różne kierunki

    A ciekawe dlaczego akurat tam? Masz jakies osobiste powiązania z
    tamtejszymi ludźmi? ;) Wybacz, lecz wbrew pozorom takie pytanie ma
    ogromną wagę gdyż istnieje dość bogaty wachlarz oferty edukacyjnej na
    studiach podyplomowych tych 2 uczelni: SGH i UW.
    Chce potraktowac bardzo poważnie Twą rekomendację lecz musze znać
    dalsze argumenty...

    > ale i tak prawda jest taka że to TY sama musisz wyłuszczyć wartościową dla
    > Ciebie wiedzę
    > ŻADNE studia nie są receptą na sukces samą w sobie....

    rozumiem. Pisałeś, że ja nie wiem czego chcę, że nie wiem po co akurat
    na MBA itp. Otóż wiem, iż chcę poznać porządnie określoną teorię i
    rozmaite zagadnienia z dziedziny ekonomii, szczerze interesuje mnie
    osobiście ta nauka. Wolę "przełączyć" swą ścieżkę tzw. "kariery" w tę
    stronę jak najszybciej. Dodatkowo spodziewam się, że na takich
    studiach wpajane są ludziom pewne umiejętności organizacyjne i
    praktyczne, bardzo potem potrzebne nawet kiedy się nie będzie pracować
    dla jakiegoś pracodawcy lecz samemu staniesz się pracodawcą...
    umiejętność podejmowania szybkich decyzji, pewne wyraźne prawidłowości
    i reguły rządzące w tym świecie bez znajomości których od razu
    zginiesz na miejscu jak nieprzygotowany naiwny młokos na arcyciężkim
    polu bitwy!